Prima legătură directă pe calea ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă va fi gata în 2020, după ce CFR a semnat, astăzi, contractul de execuţie a 3 km de cale ferată.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR a anunţat că Asocierea SC ARCADA COMPANY SA – SC ISPCF SA – DB ENGINEERING & CONSULTING GMBH a fost desemnată câştigătoarea procedurii de licitaţie publică pentru pentru proiectul Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti,Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București (proiectare şi execuţie),cu o ofertă financiară depusă în valoarede 398.160.000 lei fără TVA.
Valoarea totală estimată a contractului, care are o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi12 luni pentru execuţie), este de 420.113.085 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.
Obiectul contractului„Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti” Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București, are drept scop asigurarea unei legături directe între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă prin construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km care va traversa DN1, 3 podete, instalaţie de centralizare electronică şi o statie de călători la terminalul T1.
Un alt contract,dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti
Lucrările pentru Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București(Faza I) sunt incluse în obiectivul de investiţii Modernizarea liniei Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, în cadrul căruia CFR SA a semnat în luna aprilie şi contractul de lucrări pentru Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane de lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.
Prin aceste investiţii, se va asigura prima legătură directă pe calea ferată între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internațional Henri Coandă București, contribuind astfel la creşterea calităţii serviciilor de transport public de călători, prin introducerea în circulaţie de trenuri cu mers cadenţat, cu o frecvenţă favorabilă atât transportului de călători spre şi de la Aeroport, dar şi transportului de călători de navetă spre şi dinspre Capitală.