Cum înveți șoferii să nu mai parcheze neregulamentar pe trotuar? – O nouă iniţiativă creată de un ONG vă poate fi de ajutor, scrie Hotnews.
Cetățenii care s-au săturat să calce în excremente de câine sau de faptul că nu au au loc să meargă pe trotuar din cauza mașinilor parcate neregulamentar se pot implica pentru a schimba asta. Grupul de inițiativă civică Grow Up Romania a lansat Kitul cetățeanului. Este vorba despre un plic care conține materiale informative ce pot fi distribuite de cetățeni către alți cetățen. De asemenea, ele pot fi afișate în zone publice pentru a schimba mentalitatea semenilor.
Ce spun iniţiatorii proiectului
Kitul conține și informații care îi învață pe cetățeni cum să sesizeze neregulile din spațiul public către autorități.
”Spațiile urbane sunt deseori afectate de probleme a căror rezolvare ține de educația cetățenilor. Spre exemplu, modul în care parcăm astfel încât să nu încurcăm pietonii. Sau, respectarea obligației de a strânge reziduurile animalelor de companie din spațiul public (trotuar, spațiu verde, stradă). Deși nerespectarea obligațiilor legale poate fi sancționată prin amendă, informarea proactivă și educația cetățenească pot schimba mentalități pe termen lung. Acesta este mesajul transmis de inițiatorii proiectului ”Kitul cetățeanului” pe growupromania.ro.
Cetăţenii, încurajaţi să se implice
Primul obiectiv al proiectului este încurajarea cetățenilor de a se implica în mod direct în problemele urbane. Acest lucru se poate face prin distribuția și afișarea materialelor din Kitul Cetățeanului.
„Materialele au ca focus două probleme. Autoturismele parcate pe trotuare sau treceri de pietoni, care împiedică pietonii să circule, și reziduurile de câini nestrânse. Ne dorim ca cei care vor intra în posesia Kitului să distribuie flyerele „Parchez, nu blochez” acolo unde consideră necesar. De asemenea, pot să lipească pe mașinile proprii stickerul cu același slogan, ca exemplu pozitiv. Mai pot să distribuie flyerele și să lipească afișele și stickerele campaniei „Strânge după câinele tău” în zonele frecventate de stăpânii de patrupede”, spun inițiatorii.
Cum transmitem autorităţilor o problemă din spaţiul public
Al doilea obiectiv este informarea cetățenilor despre cum să transmită în mod formal sesizări autorităților. Asta de fiecare dată când întâlnesc o problemă în spațiul public.
”Kitul Cetățeanului include un pliant cu adresele de email și numerele de telefon ale mai multor instituții administrative. Acestea sunt direct implicate în rezolvarea problemelor din spațiul public. Este vorba despre Primărie, Administrația Domeniului Public, Poliția Locală. În kit este specificat care sunt ariile de competență ale fiecăreia. Pliantul include și un model de sesizare pentru a facilita redactarea acestora”, spun inițiatorii.
Unde vor fi distribuite kiturile
Kiturile vor fi distribuite în cadrul festivalului Street Delivery București (14-16 iunie). De asemenea, în cadrul evenimentului Iarmaroc Zen Ediția #4 din 23 iunie. Asociația are tipărite 80 de astfel de kituri. Flyere, afișe și stickere se găsesc în format pdf pe site-ul growupromania.ro și pot fi tipărite.
Campania se va desfășura timp de două luni, în iunie și iulie 2019. În funcție de rezultatele obținute, inițiatorii vor evalua continuarea proiectului pe termen mai lung.