7.3 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateŞoferul de tir care a ucis cinci persoane la Pădurea Sarului, la judecată

Şoferul de tir care a ucis cinci persoane la Pădurea Sarului, la judecată

Procurorii din Balş au dispus trimiterea în judecată a şoferului de tir implicat în accidentul mortal din aprilie 2017, în urma căruia au pierit soţii Ion şi cei doi copii ai lor. În acelaşi accident şi-a pierdut viaţa şi craioveanul Mihai Bobocică, antrenor emerit de tenis de masă. Anchetatorii au stabilit că şoferul tirului conducea cu aproape 20 km/h peste limita legală, iar anvelopele autovehiculului erau destul de uzate. Acesta ar fi şi motivul pentru care un cauciuc al tirului a explodat, după care a pătruns pe contrasens şi a făcut prăpăd.

Accidentul în urma căruia și-au pierdut viața cinci persoane a avut loc pe 24 aprilie 2017, pe DN 65, în apropierea localității Bobicești, Olt. 
După accident, polițiștii din cadrul IPJ Olt au precizat că, după primele cercetări, s-a stabilit că accidentul s-a produs din cauza exploziei anvelopei unui tir.

„Din primele cercetări a reieșit faptul că un tânăr de 30 de ani, din comuna Gura Șuții, județul Dâmbovița, în timp ce conducea autotractorul pe DN 65, din direcția Slatina-Craiova, din cauza exploziei unei anvelope, a pierdut controlul direcției de mers și a pătruns pe contrasens, intrând în coliziune cu două autoturisme“, au explicat reprezentanții IPJ Olt.

Mai exact, în timp ce tirul urca o rampă, o anvelopă a explodat, iar șoferul a pierdut controlul direcției. Autovehiculul scăpat de sub control a intrat pe contrasens, unde a lovit în partea stângă un autoturism Seat condus regulamentar din sens opus de Mihai Bobocică, de 62 de ani.

Mai departe, tirul a intrat frontal într-un autoturism Ford, condus tot din sens opus de Mirabela Ion, de 31 de ani, după care atât Fordul, cât și cabina tirului s-au oprit în șanțul de beton de pe marginea șoselei. 

Ucişi de tirul scăpat de sub control

În urma impactului violent, Mihai Bobocică a fost rănit grav. Bărbatul a fost transportat la Spitalul de Urgenţă Slatina, unde cadrele medicale au încercat să-l stabilizeze pentru a fi transportat la Spitalul de Urgență Craiova. După aproximativ două ore de la accident, Mihai Bobocică a decedat.

În al doilea autoturism lovit de tir se aflau soțul şoferiţei, Petre Ion, de 37 de ani, și cei doi copii ai lor, Ingrid Anastasia şi Luca Petru, de patru și doi ani.

Mirabela Ion a decedat pe loc, iar soțul ei, care se afla pe scaunul din dreapta-față, s-a stins la scurt timp de la sosirea echipajelor de salvare.

Copiii familiei Ion au fost găsiți tot în stop cardio-respirator. Au fost transportați la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului de Urgență Slatina, unde s-au continuat manevrele de resuscitare începute în ambulanță. Medicii nu au putut face însă nimic pentru Ingrid Anastasia şi Luca Petru, iar după aproximativ 30 de minute au declarat decesul acestora.

Potrivit oamenilor legii, autoturismul condus de antrenorul Bobocică a fost primul lovit de tirul scăpat de sub control.

Expertiza a arătat că tirul circula cu viteză

În urma anchetei, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Balş au stabilit că şoferul tirului circula cu 88 km/h într-o zonă în care limita maximă era de 70 km/h. Mai mult decât atât, deşi urma o curbă deosebit de periculoasă la dreapta, şoferul a continuat să gonească pe banda a doua, depăşind toate vehiculele de pe banda întâi. 
„Cu toate că semnalizarea rutieră întâlnită viza adoptarea unor limite reduse de viteză, la parcurgerea unui segment al drumului în rampă şi curbă la dreapta, semnalizat rutier cu panouri succesive cu semnificaţia „curbe deosebit de periculoase” şi a continuat deplasarea în ritm susţinut de viteză, şi anume 88 km/h, depășind autovehiculele de pe prima bandă“, au reţinut anchetatorii.

Explozia unui cauciuc uzat a aruncat tirul pe contrasens

După ce au fost examinate anvelopele tirului s-a stabilit că cele din faţă erau uzate. Astfel, s-a constatat că „anvelopa dreapta faţă a prezentat urme vizibile de uzură, desenul floral fiind slab vizibil pe părţile laterale“.

În schimb, anvelopa stânga faţă, cea care a explodat, „a prezentat uzură accentuată pe părţile laterale, fiind dezlipită de jantă pe ambele părţi“, au mai precizat anchetatorii.


Aceştia din urmă au mai reţinut că, „la ora 14.44, la ieşirea dintr-o curbă la dreapta, conducătorul tirului este surprins de zgomotul unei explozii produse în zona roţii stânga a autotractorului şi, simultan zgomotului, percepe devierea bruscă a autovehiculului spre banda de mers din sens opus, situaţie în care, fără a mai putea efectua manevra de conducere, intră succesiv în impact frontal cu două autoturisme“.

Şoferul de tir care a ucis cinci persoane, judecat la Balş

Şoferul de tir, care acum are 32 de ani, a fost trimis în judecată pentru ucidere din culpă la începutul lunii aprilie. Dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Balş, după care a intrat în procedură de cameră preliminară. Marţi, pe 11 iunie, instanţa a dispus începerea judecăţii în acest dosar. „Respinge cererile şi excepţiile formulate de inculpatul Ştefan George Gabriel (…). Dispune începerea judecăţii cauzei privind pe inculpatul Ştefan George Gabriel“, se arată în hotărârea instanţei, care poate fi contestată de inculpat.


O zi mai târziu, instanţa a dispus prelungirea dreptului de circulaţie a inculpatului cu 30 de zile, începând cu 15 iunie. 
În acest dosar penal s-au constituit părţi civile 15 rude ale persoanelor decedate în accident. Partea responsabilă civilmente este constituită din Biroul Asigurătorilor Auto din România şi SC Bainel Trans SRL, proprietara tirului.

Uciderea din culpă

Potrivit Codului Penal, uciderea din culpă a unei persoane se pedepseşte cu închisoarea de la unu la cinci ani. Uciderea din culpă ca urmare a nerespectării dispoziţiilor legale pentru exerciţiul unei profesii se pedepseşte cu închisoarea de la doi la șapte ani. 
Dacă prin fapta săvârşită s-a cauzat moartea a două sau mai multor persoane, limitele pedepsei se majorează cu jumătate.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS