British Airways, compania aeriană britanică, a fost amendată cu 183 milioane de lire sterline (230 de milioane de dolari) pentru că i-au fost furate datele a circa 500.000 de clienţi, informează zf.ro
Compania aeriană a fost amendată în urma unui atac cibernetic. Datele clienţilor au inclus nume, adrese de e-mail, informaţii despre cartea de credit, cum ar fi numerele cărţilor de credit, datele de expirare şi codul CVV de trei cifre găsit pe spatele cardurilor de credit.
British Airways îşi cere scuze
Compania britanică îşi cere scuze şi nu rămâne decât să plătească amenda.
ICO nu admite scuzele companiei aeriene
Comisarul Elizabeth Denham a declarat: „Datele personale ale oamenilor sunt personale. Atunci când o organizaţie nu le protejează de pierderi, pagube sau furt, este mai mult decât o neplăcere. De aceea, legea este clară – atunci când vi se încredinţează date cu caracter personal, trebuie să aveţi grijă de ele”
Cea mai mare sancţiune făcută publică de ICO
ICO a declarat că este cea mai mare sancţiune pe care a dat-o vreodată şi prima care a fost făcută publică în conformitate cu noi reguli europene privind datele personale.
Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR) a intrat în vigoare anul trecut. Sancţiunea aplicată BA este prima care a fost făcută publică de la introducerea acestor norme.
Noua lege privind protecţia datelor a publicat şi cea mai mare despăgubire impusă de Facebook pentru rolul său în scandalul Cambridge Analytica.
Autor: Aurelian Marian Soare