Aproximativ 43 de kilometri de autostradă vor fi deschiși traficului în acestă vară. Este vorba de două tronsoane de pe A1 Lugoj – Deva începute încă din 2013. Potrivit Hotnews, cele două loturi sunt singurele care au șanse reale de a fi inaugurate în 2019. Asta deși, la începutul anului, autoritățile de la Transporturi promiteau 180 de kilometri de autostradă.
Două tronsoane de autostradă vor fi deschise în această vară
Singurele tronsoane de autostradă care vor fi deschise circulației în 2019 măsoară circa 43 de km și sunt pe loturile 3 și 4 din A1 Lugoj – Deva. Autostrada e în lucru încă din 2013 și cele două tronsoane erau așteptate să fie gata și acum un an.
Cu cele două loturi deschise, șoferii vor putea practic circula de la Sibiu până la granița cu Ungaria de la Nădlac pe autostradă, mai puțin pe o porțiune de circa 13 km între Holdea și Margina.
Acolo va trebui realizat o secțiune de autostradă ce va conține o serie de tuneluri care să treacă prin dealuri, însă autoritățile abia au reușit să lanseze licitația pentru proiectare și construcție.
Două loturi cu multe probleme
Loturile 3 și 4 au fost contractate încă din 2013, dar au fost constant măcinate de probleme. Inițial acordul de mediu pentru toate loturile autostrăzii Lugoj – Deva a fost modificat substanțial chiar după încheierea contractelor, fapt ce a impus modificarea proiectului. Astfel, pe lotul patru – printre altele – a trebuit realizat un ecoduct la Brănișca, iar pe Lotul 3 două ecoducte în zona Ohaba.
Ulterior a fost o mare problemă legată de autorizația de construire. Mult timp constructorii s-au apucat de lucru fără ca autorizația să fie emisă, dar apoi în octombrie 2015 lucrările s-au oprit. Abia din martie 2017 s-a emis autorizația de construire și lucrările au fost reluate.
Pe lângă aceste probleme, au existat și alte situații neplăcute întâlnite de constructori pe teren. Astfel, pe Lotul 4 constructorul a întâlnit pe traseul autostrăzii un cimitir, dar și o specie de lilieci protejată de lege ce a trebuit să fie monitorizată timp de un an și apoi să fie relocată.
Mai mult, tot pe Lotul 4, cele mai mari probleme s-au întâlnit în zona dealului Șoimuș, acolo unde autostrada practic taie o bună bucată din versant. În 2017 au început să apară primele alunecări serioase de teren.