Peste 1,2 miliarde de lei au cheltuit românii în perioada 15-17 noiembrie 2019, de Black Weekend.
Dintre aceştia, 245 de milioane de lei au reprezentat plăţi online, iar restul plăţi cu numerar la livrare, potrivit analizei companiei PayU.
245 de milioane de lei, suma cheltuită online, a fost mai mare cu 24% în comparaţie cu 2018. În felul acesta s-a marcat un nou record. În sistemul PayU România au fost generate 499.632 de tranzacţii, în creştere cu 33% faţă de anul trecut. Vineri, 15 noiembrie, s-au înregistrat aproximativ 80% dintre aceste cheltuieli, respectiv 198 de milioane de lei.
„În acest an, numai pe 15 noiembrie, românii au cheltuit online cât în toate cele trei zile de Black Weekend de anul trecut. Numărul tranzacţiilor a atins aproape jumătate de milion. Asta demonstrează interesul românilor pentru Black Friday, dar şi încrederea în plăţile online“, a declarat Marius Costin, country manager PayU România, conform agerpres.ro.
Produsele IT&C, în topul cumpărăturilor online
Topul cumpărăturilor online rămâne şi anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria eTail şi servicii.
Minutul de aur a stabilit un nou record în materie de plăţi online. În intervalul 7.27-7.28 s-au înregistrat 2.140 de plăţi online, aproape dublu faţă de anul trecut.
Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 484 de lei, cu 18% mai mică decât anul trecut. Valoarea coşului mediu de cumpărături în rate a crescut cu 5% şi a ajuns la 974 de lei.
Peste 37% din totalul volumelor au fost achitate cu un card în rate fără dobândă.
„Scăderea valorii medii a coşului de cumpărături este o consecinţă normală a dezvoltării pieţei de e-commerce şi a maturizării evenimentului Black Friday. Acest lucru înseamnă că românii au încredere să comande şi să plătească online, utilizând un card în rate fără dobândă. Aceştia aleg din ce în ce mai multe tipuri de produse, chiar şi cele cu o valoare mai mică“, a adăugat Marius Costin.
57.949 de lei, cea mai mare tranzacţie online
57.949 de lei a fost cea mai mare tranzacţie online. Coşul de cumpărături a conţinut produse IT&C. Pe locul al doilea se află o tranzacţie de peste 47.000 de lei, iar pe al treilea, o tranzacţie de 34.511 lei.
În platforma PayU România, aproximativ 10% din numărul total de plăţi online realizate de Black Weekend sunt tranzacţii realizate cu un card emis într-o altă ţară, în creştere cu 71%.
PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii.