Google va restricționa reclamele politice din întreaga lume şi nu va mai permite campaniile politice pe aceasată platformă, potrivit BBC.
Campaniile politice nu vor putea, de asemenea, fi accesate nici de pe YouTube. Această măsura se va lua în Marea Britanie „în termen de o săptămână”, cu alte regiuni mai târziu.
Google a adăugat că va lua măsuri și în ceea ce privește declarațiile înșelătoare, evident, în anunțuri, măsura aplicată şi pe Facebook.
Mark Zuckerberg a spus că rețeaua sa socială nu ar verifica de fapt publicitatea de la candidați sau campaniile paridelor politice.
Între timp, Twitter a spus că va interzice publicitatea politică cu totul.
„Recunoaștem că dialogul politic robust este o parte importantă a democrației și nimeni nu poate judeca în mod sensibil fiecare cerere politică, cerere reconvențională și insinuare”, a spus Scott Spencer, șeful de gestionare a produselor Google pentru Google Ads, într-un post publicat miercuri .
„Deci, ne așteptăm ca numărul de anunțuri politice asupra cărora să luăm măsuri să fie foarte limitat – dar vom continua să facem acest lucru pentru încălcări clare.”
Explicarea măsurii
Pe baza obiceiurilor de navigare ale unui utilizator – cum ar fi site-urile de știri pe care le frecventează – Google face o presupunere despre faptul că acel utilizator are opinii politice de stânga sau de dreapta.
În SUA – dar nu și în alte țări, inclusiv în Marea Britanie – campaniile politice au opțiunea de a viza oamenii în funcție de orienatrea lor politică.
Cu toate acestea, a fost posibil ca partidele politice din alte țări să-și încarce propriile liste de date de contact – o bază de date a membrilor partidului, de exemplu – pe Google, care să o asorteze cu utilizatorii aflați în serviciul său, astfel încât reclamele să poată ajunge direct la acei oameni. Acest lucru nu va mai fi permis.
„Va fi nevoie de ceva timp pentru a implementa aceste modificări. Vom începe să punem în aplicare noua abordare în Marea Britanie în decurs de o săptămână (înaintea alegerilor generale), în UE până la sfârșitul anului și în restul lumii începând cu 6 ianuarie 2020”.
Campaniile, la fel ca oricare alt agent de publicitate, pot încă să plaseze reclame pe tipuri de conținut specifice – cum ar fi videoclipuri despre fotbal sau articole despre economie”, a declarat Spencer.