Grupul auto Renault l-a pierdut pe Gérard Detourbet, cel care a stat la baza conceptului low-cost în cadrul grupului francez. Gérard Detourbet s-a ocupat de proiectul care a devenit ulterior Dacia Logan, potrivit agerpres.ro.
Compania a anunţat că Gérard Detourbet a decedat la vârsta de 73 de ani. Fostul matematician a devenit, la începutul anilor 1990, un pion important la Renault.
Venit de la grupul Renault la Dacia în 2001, Gérard Detourbet este considerat părintele gamei de autoturisme low-cost ale Renault, cu modelele Logan, Sandero, Duster sau Kwid.
După ce a ocupat diferite posturi de conducere, el s-a alăturat filialei din România, Dacia, ca director de dezvoltare industrială şi proiectare.
La Dacia fiind, a supervizat dezvoltarea unei game de vehicule la preţ mic, de sub 10.000 de euro, un concept revoluţionar, imaginat de preşedintele director-general de atunci, Louis Schweitzer, în care doar puţini au crezut la început, dar care a avut un mare succes.
Vehiculele low-cost reprezintă 35% din vânzările mondiale ale grupului Renault
Gama denumită „Global Access“ a avut un succes important şi în Europa Occidentală, unde vehiculele sunt comercializate sub marca Dacia. Acestea figurează printre cele mai bine vândute de pe piaţă.
Vehiculele low-cost, care formează o familie completă de modele (Dacia, Sandero, Duster, apoi Kwid, lansată în India în 2015) reprezintă deja 35% din vânzările mondiale ale grupului Renault. Ele au devenit un stâlp al rentabilităţii şi internaţionalizării companiei.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999
Uzina de la Mioveni a fost relansată odată cu introducerea în producţie a modelului Logan, cel care la începutul anilor 2000 a iniţiat noul concept „design to cost“, care plasează pe prima prioritate „costurile“ în dezvoltarea unui automobil.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.