Prin Programul național de cadastru și carte funciară 2015 – 2023 (PNCCF) vor fi eliberate gratuit aproape 24.000 de cărţi funciare pentru proprietarii imobilelor din 24 de unități administrativ teritoriale (UAT) de pe raza județului Dolj, începând de astăzi.
Lucrările de cadastru general au fost finanțate din veniturile proprii ale Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Dolj, se arată în comunicatul de presă.
Cele 23.762 de imobile înregistrate gratuit aparțin locuitorilor din comunele Amăraștii de Sus, Băilești, Bârca, Bistreț, Botoșești Paia, Braloștița, Bulzești, Ghercești, Gighera, Maceșu de Jos, Maceșu de Sus, Orodel, Ostroveni, Piscu Vechi, Plesoi, Podari, Poiana Mare, Radovan, Robănești, Sălcuța, Seaca de Pădure, Urzicuța, Valea Stanciului și Vela.
Când au început lucrările de înregistrare sistematică a imobilelor
Lucrările de înregistrare sistematică a imobilelor au început în anul 2018 și au vizat o suprafață totală de 16.103 de hectare.
Noile cărți funciare au fost predate primarilor celor 24 de comune de către directorul OCPI Dolj, Mihai CILIBIU.
În prezent, din totalul de 111 de UAT-uri din județul Dolj, patru sunt cadastrate în proporție de sută la sută, iar în alte 105 se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în cadrul PNCCF, atât la nivel de UAT, cât și pe sectoare cadastrale.
Obiectivul principal al PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri și apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. PNCCF este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, dar și din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional, în cuantum de aproximativ 312 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, altă sursă de finanțare poate fi bugetul local.
Valentina Grădinaru