Compania germană Haribo a dat în judecată o firmă producătoare de dulciuri din Spania. Aceasta vindea ursuleți îmbibaţi în alcool.
Jjeleurile vândute de firma din nord-estul Spaniei seamănă cu celebrii ursuleți comercializați de Haribo. Din această cauză a izbucnit conflictul, potrivit hotnews.ro.
„Ca de obicei, în astfel de cazuri, Haribo a lansat o procedură judiciară pentru a-și proteja marca“, au anunțat reprezentanții Haribo, pe al cărei logo figurează un ursuleț.
Compania spaniolă își vinde produsele on-line și în baruri și cluburi din țară
Înființată în ianuarie 2019, în Getxo, un orășel în apropiere de Bilbao, compania spaniolă își vinde produsele on-line și în baruri și cluburi din țară.
Vânduți în cutii cilindrice din metal, cu logoul Ositos & Co, ursuleții conțin 15% alcool și au cinci culori și arome: rom-ananas; gin-zmeură; votca-portocale; whisky-cola și tequila-lămâie. Un pahar cu vin echivalează cu consumul a opt ursuleți, unul de gin tonic, între 15 și 17, explică Ander Méndez, un inginer în vârstă de 24 de ani.
„Ursuleții alcoolizați“ încalcă dreptul de proprietate intelectuală
Ander Méndez, șeful Ositos con alcohol (Ursuleți cu alcool), a primit în urmă cu două săptămâni înștiințarea din partea avocaților Haribo. Potrivit documentului, sunt „asemănări mari“ între cele două produse, iar „ursuleții alcoolizați“ încalcă dreptul de proprietate intelectuală.
Méndez spune că ursuleții lor sunt mult mai mari decât cei comercializați de Haribo
Grupul german, înființat în urmă cu 100 de ani la Bonn cere luarea unor măsuri drastice şi propune, totuși, o soluție „pe cale amiabilă“. Méndez spune, totuși, că ei nu fac nimic rău și că ursuleții lor sunt mult mai mari decât cei comercializați de Haribo. Mai mult, Ander Méndez, care, alături de asociații săi, analizează situația cu un avocat, acuză compania germană de intenția de „a-și însuși“ creația lor.