Antibiotice Iaşi a încheiat 2019 cu venituri din vânzări în valoare de 389,71 milioane lei, cu 7% mai mari raportat la valoarea înregistrată în anul anterior, iar profitul înainte de impozitare s-a situat la 35,2 milioane lei, menţinându-se la nivelul celui din 2018, potrivit unui comunicat al companiei, remis miercuri AGERPRES.
2019 a însemnat cel mai mare ritm de creştere al vânzărilor la export din ultimii cinci ani.
Potrivit sursei citate, anul 2019 a însemnat cel mai mare ritm de creştere al vânzărilor la export din ultimii cinci ani. Astfel, exporturile au reprezentat 40% din cifra de afaceri a companiei, ajungând la 152,1 milioane de lei, cu 25% superior nivelului înregistrat în 2018.
De asemenea, este primul an în care vânzările de produse finite pe pieţele internaţionale au devansat semnificativ vânzările obţinute pentru substanţa activă Nistatină. În acest context, principalul motor de creştere la export l-a reprezentat vânzarea de produse finite care, în teritoriile unde compania Antibiotice are deschise reprezentanţe comerciale – Vietnam, Republica Moldova, Ucraina, Serbia – a înregistrat o creştere de peste 65%, comparativ cu cea obţinută în 2018, ajungând la valoarea de 44,4 milioane de lei.
SUA a determinat rezultate pozitive pe segmentul produselor finite pentru care Antibiotice deţine certificare FDA
Totodată, piaţa SUA a determinat rezultate pozitive pe segmentul produselor finite pentru care Antibiotice deţine certificare FDA (Food & Drug Administration), iar la finele anului trecut compania a înregistrat o creştere cu 50% a exporturilor de pulberi sterile injectabile şi a pus bazele lansării în anul 2020 a unui nou produs, creând astfel premisele unei dezvoltări solide şi pe termen lung pe această piaţă.
Totodată, în vederea extinderii prezenţei pe piaţa internaţională, în anul 2019 s-au obţinut un număr de cinci noi Autorizaţii de Punere pe Piaţă (APP) pentru medicamente marca Antibiotice, ce vor fi comercializate în teritoriile din Asia şi Europa.
Pe piaţa internă, Antibiotice a înregistrat un nivel al vânzărilor comparabil cu vânzările înregistrate în anul 2018, atât în farmacii, cât şi spitale, în valoare de 335,9 milioane de lei, în condiţiile în care strategia de dezvoltare a firmei privind portofoliul de produse este orientată preponderent către clase terapeutice cu notorietate şi calitate recunoscută de peste 64 de ani, dar şi către produse destinate menţinerii stării de bine şi de sănătate a populaţiei.
Dar anul 2019 a însemnat şi reluarea fabricaţiei pentru produsul Moldamin, brand recunoscut din portofoliul companiei de aproape 60 de ani.
„Moldamin revine în practica medicală într-o formulă nouă, realizată după principii de formulare moderne, ce conţine aceeaşi substanţă activă – benzatin benzil penicilină, dar şi alţi excipienţi. Moldamin este o penicilină retard (cu acţiune întârziată) şi reprezintă medicamentul de primă intenţie în infecţii în care este necesară asigurarea unor concentraţii de antibiotic prelungite, că de exemplu în infecţii respiratorii (angină streptococică – roşu în gât, otită, sinuzită), boli venerice (sifilis), infecţii cutanate (erizipel). De asemenea, este prima recomandare în prevenirea reumatismului articular acut şi a carditei reumatismale”, se mai spune în comunicat.