Blue Air a implementat o serie de măsuri suplimentare de prevenţie, în contextul alertei referitoare la răspândirea coronavirusului şi al instalării situaţiei de carantină în mai multe localităţi din Italia, şi oferă gratuit serviciul de modificare a datei de călătorie pentru toate zborurile programate în perioada 27 februarie – 15 martie 2020 (inclusiv) către sau dinspre Bologna, Florenţa, Milano sau Torino.
Potrivit unui comunicat al companiei, deoarece unii pasageri pot decide să nu mai călătorească în această perioadă din cauza răspândirii COVID-19 în nordul Italiei, Blue Air oferă în mod gratuit serviciul de modificare a datei de călătorie.
Astfel, toţi pasagerii care au achiziţionat un zbor internaţional Blue Air, cu date de călătorie între 27 februarie şi 15 martie 2020 (inclusiv), către sau dinspre Bologna, Florenţa, Milano sau Torino, şi al căror bilet a fost emis până la 27 februarie 2020 inclusiv, vor putea să îşi modifice datele de călătorie în mod gratuit, o singură dată, fără plata taxei de rebooking. Pasagerii vor achita numai diferenţa de tarif, acolo unde este cazul.
Se aplică prevederi speciale pasagerilor care călătoresc în scop educaţional
Prevederi speciale se aplică pasagerilor care călătoresc în scop educaţional şi pasagerilor care fac obiectul unor restricţii de călătorie emise de autorităţile italiene, se menţionează în comunicat.
În ceea ce priveşte măsurile luate de Blue Air pentru asigurarea protecţiei pasagerilor în contextul generat de COVID-19, acestea constau în: verificări permanente ale funcţionării corecte a filtrelor de aer din avioane – filtrele HEPA din aeronavele Blue Air au performanţe similare cu ale celor folosite pentru menţinerea aerului curat în sălile de operaţii ale spitalelor, fiind capabile să capteze peste 99,97% din microbii aerieni din aerul filtrat; dezinfectarea, prin nebulizare, a tuturor aeronavelor companiei – nebulizatorul este un aparat complet automatizat care nu permite nicio eroare umană şi care foloseşte substanţe testate împotriva bacteriilor, sporilor şi virusurilor, ce pătrund în absolut toate spaţiile aeronavei (după 6 minute de distribuţie a substanţei active, avionul devine complet steril); suplimentarea numărului de măşti şi a cantităţii de gel dezinfectant; furnizarea de şerveţele cu alcool, necesare pentru dezinfectarea mâinilor; informarea permanentă a echipajelor şi a pasagerilor cu privire la modalităţile de prevenţie.
În plus, Blue Air a luat legătura cu factorii responsabili din Ministerului Sănătăţii, pentru a asigura corelarea acţiunilor proprii cu cele întreprinse de autorităţi la nivel naţional.
„Monitorizăm constant situaţia şi, în funcţie de evoluţia acesteia, vom implementa toate măsurile necesare, păstrând ca prioritate siguranţa pasagerilor şi a echipajelor noastre”, dau asigurări reprezentanţii companiei.
Blue Air este cea mai mare companie aeriană românească după numărul de pasageri transportaţi. Cu un model de business bazat pe reducerea complexităţii, respectiv Low Cost – Low Complexity, cu abordare centrată pe nevoile pasagerilor, Blue Air ţinteşte să devină lider în rândul companiilor aeriene din Europa Centrală şi de Est.
Compania operează avioane tip Boeing 737 şi are în derulare un program amplu de înnoire a flotei pentru a oferi pasagerilor cele mai bune condiţii de călătorie. Cu o echipă formată din peste 1.000 de profesionişti, pasionaţi de aviaţie, compania are un istoric impecabil în siguranţa zborului.
În cei 15 ani de activitate, Blue Air a transportat peste 30 de milioane de pasageri şi a zburat peste 340 milioane de kilometri. Compania este certificată IATA Operational Safety Audit (IOSA) de către International Air Transport Association (IATA) pentru standarde excepţionale de operare şi este membră cu drepturi depline IATA.