13.4 C
Craiova
joi, 3 octombrie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePrimarii nu știu dacă au ce le trebuie să redeschidă școile

Primarii nu știu dacă au ce le trebuie să redeschidă școile

Primarii celor mai mari localități din Gorj ridică din umeri când vine vorba de posibilitatea redeschiderii școlilor.

În timp ce edilul din Motru, Gigel Jianu, spune că va reuși să se organizeze, deşi nu știe de unde va lua măști, primarul din Târgu Jiu nu crede că elevii vor reveni la școală. Edilul din Motru, Gigel Jianu, a declarat că în municipiu sunt aproximativ 4.000 de elevi. Acesta este de părere că, în condițiile în care numărul de cazuri va scădea, se vor putea relua cursurile.

Cu toate acestea, unitățile de învățământ au fost închise pe 11 martie, în condițiile în care țara noastră avea un număr redus de cazuri de COVID-19. Pe de altă parte, Gigel Jianu recunoaște faptul că unitățile de învățământ va trebui să asigure în fiecare zi măști de protecție pentru elevi, profesori și restul personalului: „Dacă se va intra pe o pantă descendentă, se va putea lua și măsura redeschiderii școlilor. Acum nu știu cum vom proceda cu măștile. Noi avem în Motru 4.000 de elevi, sunt și câteva sute de cadre didactice. Se adaugă și celelalte categorii de personal. Cred că vom avea nevoie de 5.000 de măști zilnic. La prețurile de acum, nu ne putem atinge de ele. Vedem ce se va produce și să mai scadă prețul“, a declarat Gigel Jianu, primarul din Motru.

Scrisoare deschisă către ministrul Educației

La rândul său, primarul din Târgu Jiu, Marcel Romanescu, i-a trimis ministrului Educației o Scrisoare deschisă, în care precizează că reluarea cursurilor este o decizie riscantă. Romanescu a menționat că nici predarea on-line nu reprezintă o variantă bună de lucru. Primarul, care este și conferențiar universitar, este de părere că soluția cea mai bună este închiderea anului universitar fără materia rămasă nepredată și recuperarea acesteia în anul școlar următor:
„Scrisoare deschisă adresată ministrului Educației și Cercetării
Stimată doamnă ministru Monica Anisie,
Ținând cont de faptul că tranzităm cu toții o perioadă foarte dificilă, care afectează toate segmentele umanității, ne simțim responsabili să căutăm soluții. S-a declarat că, după data de 15 mai, restricțiile impuse de pandemia generată de noul coronavirus vor fi ridicate treptat. Acest anunț a declanșat discuții în contradictoriu legate de reluarea cursurilor în unitățile de învățământ. Din păcate, data de 15 mai nu conferă niciunui membru angajat în procesul instructiv-educativ o siguranță din punctul de vedere al infectării cu acest virus. Pericolul se va menține și trebuie să avem în vedere această situație atunci când luăm decizii ce pot afecta copiii și familiile acestora. Este evident faptul că o eventuală reluare a cursurilor în a doua jumătate a lunii mai ar presupune și o doză mare de risc pentru copiii noștri. În urma unor discuții purtate pe această temă cu cadre didactice din municipiul Târgu Jiu și nu numai, părinți și reprezentanți ai administrațiilor publice locale, concluziile converg spre faptul că reîntoarcerea copiilor în unitățile de învățământ în această perioadă este mult prea riscantă. S-au luat în calcul, de asemenea, și măsurile de siguranță, în majoritatea unităților de învățământ avem clase cu 25-30 de copii sau chiar mai mulți, fapt ce ne întărește ipoteza conform căreia această măsură ar pune în pericol sănătatea educabililor și nu numai. Pe de altă parte, considerăm că nici soluția propusă recent, referitoare la predarea cursurilor on-line, nu e cea mai bună alegere. În România, sunt foarte multe localități – în mediul rural – unde nu se poate pune problema conexiunii la internet prea curând. Vorbim aici şi de numeroase familii cu o situație materială precară, familii care nu-și pot procura mijloacele tehnologice necesare unei bune desfăşurări de învățare on-line.
Sunt unități de învățământ din astfel de zone care nu vor putea asigura elevilor calculatoare sau tablete. De asemenea, o astfel de obligație nu poate rămâne în slujba administrațiilor publice locale pentru finanțare. Este cunoscut faptul că bugetele multor primării sunt deja diminuate în urma cheltuielilor generate de această pandemie.
Sunt, însă, alte soluții la îndemână în acest caz. Avem exemplul anilor din perioada celor două războaie mondiale, atunci când învățământul s-a confruntat cu probleme asemănătoare. Ceea ce propun, în baza discuțiilor pe care le-am avut cu numeroase cadre didactice, este ca Ministerul Educației și Cercetării să găsească cea mai bună soluție prin care s-ar putea încheia situaţia din anul școlar în curs pe baza rezultatelor din primul semestru. Cursurile din semestrul al II-lea pot fi recuperate, acolo unde permite programa școlară, în anul școlar viitor. De asemenea, la examenele naționale poate fi exclusă materia care trebuia predată în semestrul al II-lea al acestui an.
Pentru situații speciale pot fi organizate întâlniri ale cadrelor didactice cu grupuri mici de elevi. Sunt convins că Ministerul Educației și Cercetării va elabora un plan în acest sens, evitând, în primul rând, riscul îmbolnăvirii elevilor și va ține cont de situația copiilor din familii sărace, care nu au posibilitatea să beneficieze de cursuri on-line“, conform lui Marcel Romanescu.

Acesta crede că ministerul trebuie să se concentreze în principal pe găsirea de soluții pentru organizarea examenelor naționale, evaluarea națională și bacalaureatul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS