De aproape patru luni, căpitanul Andrei Kogankov şi echipajul tancului său petrolier nu au mai pus piciorul pe pământ, în condiţiile în care călătoriile globale au încetat din cauza pandemiei de coronavirus iar căpitanul rus a fost forţat să îşi prelungească contractul fără să ştie când anume va putea să plece acasă, potrivit abcnews.
Potrivit Camerei Internaţionale de Navigaţie (ICS), aproximativ 150.000 de marinari sunt blocaţi pe mare şi au nevoie să fie înlocuiţi de alte echipaje iar alţi aproximativ 150.000 sunt blocaţi la ţărm, aşteptând să se întoarcă la muncă.
„Sunt o armată de oameni care au fost uitaţi”, spune secretarul general al ICS, Guy Platten. „Nu este o poziţie sustenabilă să fie menţinuţi pe o perioadă nedeterminată. Nu poţi pur şi simplu să prelungeşti contractele oamenilor”, a adăugat Platten.
Având în vedere că mai mult de 80% din schimburile comerciale mondiale sunt transportate pe mare, cei peste două milioane de navigatori din întreaga lume joacă un rol crucial.
În aceste condiţii, organizaţiile internaţionale din industria de shipping, sindicatele şi companiile de shipping cer ţărilor să recunoască faptul că echipajele navelor maritime sunt muncitori esenţiali şi să le permită să călătorească şi să poată fi înlocuite echipajele navelor.
Căpitanul Andrei Kogankov este pe mare de şapte luni, în condiţiile în care contractul său se întindea pe patru luni şi trebuia să fie înlocuit la mijlocul luni martie în Qatar.
Însă cu câteva zile înainte să ajungă în Qatar, autorităţile de acolo au interzis zborurile internaţionale. Situaţia s-a repetat de acolo şi până în Coreea de Sud, Japonia, Singapore şi Thailanda: nu există zboruri internaţionale din cauza carantinei.
„Atunci când eşti la bord de şapte luni, începi să devii epuizat fizic şi psihic. Lucrăm 24 de ore, şapte zile pe săptămână. Nu avem liber vineri, sâmbătă sau în weekend. Vasul navighează tot timpul”, spune Kogankov, care recunoaşte faptul că responsabilitatea pentru echipajul său şi nava care transportă produse inflamabile începe să se resimtă.
În mod normal, ofiţerii de pe navele comerciale lucrează pe baza unor contracte car durează trei sau patru luni iar restul echipajului pentru aproximativ şapte luni. Însă toţi au dată la care contractul se va încheia. Dacă acest lucru nu mai este valabil, perspectiva de a munci fără întrerupere devine o sursă de presiune.