0.6 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateOlguţa Vasilescu, start prematur în campanie pe panourile New Age

Olguţa Vasilescu, start prematur în campanie pe panourile New Age

Fostul primar aspiră la un nou mandat şi s-a grăbit deja să se afişeze pe panourile publicitare stradale din centrul oraşului. Ea foloseşte panourile firmei News Age, întrebuinţate şi în 2013 pentru a se lăuda cu realizările după un an de mandat. La vremea respectivă, a spus că a plătit cu bani din buzunar, nu din bugetul oraşului. Nu a arătat niciodată contractul.

Deşi mai avem peste o lună până la debutul campaniei electorale pentru alegerile locale, unii potenţiali candidaţi la funcţia de primar al Craiovei s-au grăbit să se afişeze pe panourile publicitare din oraş. Este vorba despre Olguţa Vasilescu, fostul primar al oraşului şi actual deputat PSD de Dolj. Sub sloganul „Cu siguranţă, continuăm împreună“ chipul ce pare retuşat al Olguţei tronează pe panourile din centrul Craiovei ale firmei New Age. Sunt aduse în discuţie proiecte mai vechi sau mai noi, cum ar fi reabilitarea „Centrului Vechi“, construirea unui parc de distracţii – „Dracula Park“, realizarea unor parcări supraetajate sau amenajarea unui spaţiu de „fan zone” pentru suporterii fotbalului din Craiova. Nimic despre anveloparea blocurilor de locuinţe sau continuarea construirii „cartierului chinezesc“ de pe strada Caracal, două proiecte anunţate cu surle şi trâmbiţe în campaniile trecute, care s-au dovedit mari eşecuri.

Şi în 2013 a fost scandal

Conform calendarului anunţat de Autoritatea Electorală Permanentă (AEP), luni s-a dat startul la strângerea de semnături pentru cei care candidează la aceste alegeri. Depunerea candidaturilor se va putea face între 7 şi 18 august, iar campania electorală va începe pe 28 august şi se va încheia pe 26 septembrie, ora 7.00. PNL a anunţat deja pe cine va trimite în cursa pentru fotoliul de primar al Craiovei: deputatul Nicolae Giugea. Din partea USR-PLUS, va candida Lucian Săuleanu, decanul Baroului Dolj. OIguţa Vasilescu s-a anunţat candidat pe la diverse şedinţe ale PSD, iar acum pare că a furat startul campaniei, apărând deja pe panourile New Age. Relaţia cu această firmă este extrem de interesantă, Olguţa fiind protagonista unui scandal în 2013. La vremea respectivă, pe aceleaşi panouri, ea îşi anunţa „realizările“ după un an de mandat în fruntea oraşului. Întrebată dacă reclama este pe bani publici, Olguţa a spus că a plătit-o din propriul buzunar. Cu toate acestea, contractul pe persoană fizică nu a fost făcut niciodată public, pentru a proba cele afirmate. Rămâne de văzut dacă actualele reclame sunt din banii proprii sau ai partidului. Cert este că statul nu decontează decât cheltuielile făcute în timpul campaniei electorale.  

Legislaţie electorală relaxată

Trebuie spus că legislaţia electorală este extrem de relaxată cu publicitatea politică. Reclamaţiile la adresa politicienilor care şi-au făcut publicitate politică pe panourile stradale au curs şi la alegerile locale din 2016. La vremea respectivă, AEP a răspuns acuzaţiilor foarte interesant. Autoritatea consideră că în perioada dintre campaniile electorale partidele îşi pot face promovare „prin orice mijloc permis de legile care reglementează domeniul publicităţii“. Potrivit AEP, legea electorală „reglementează strict conduita candidaţilor în campania electorală“. În consecinţă, în perioada dintre campanii, fiecare acţionează după cum îl taie capul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS