Autoritățile europene îi obligă, din 20 august, pe patroni să asigure cazare șoferilor, dacă aceștia sunt în cursă, în weekend. Măsura are ca scop reducerea oboselii la volan și implicit a numărului de accidente. Administratorii firmelor de transport spun însă că noile reguli vor scumpi serviciile de transport și vor duce la creșterea prețurilor la raft.
Șoferii de tir nu vor mai petrece weekend-urile în cabină. Firmele la care lucrează vor fi obligate să le asigure cazare. În plus, după o lună în care sunt plecați în cursă, se vor putea întoarce acasă pentru odihnă sau la sediul central al companiei.
Patronii firmelor de transport nu sunt de acord cu noile reguli. Vor avea cheltuieli în plus cu cei peste 60.000 de șoferi care lucrează în Vest.
Din 2022, angajatorii vor să fi obligați să crească veniturile șoferilor la un nivel comparabil cu cele din Vest. Dar și să aducă vehiculele în țară, la fiecare două luni.
Comisia Europeană a comandat două studii de impact privind obligativitatea întoarcerii vehiculelor în țara de origine la fiecare două luni. Dar și în privința restricțiilor care vizează transportul combinat.
În funcție de rezultate, Comisia va recomanda, sau nu, modificarea regulilor.
Autoritățile române iau în calcul să conteste prevederile la Curtea Europeană de Justiție.