Uniunea Europeană a acordat Ungariei un grant pentru realizarea unui studiu de fezabilitate privitor la construirea unui tunel feroviar pe sub Dunăre la Budapesta.
Tunelul ar urma să lege gările Kelenföld și Nyugati între care sunt 6-7 km, iar drumul cu mașina durează 15-20 de minute când nu este aglomerat și peste 40 de minute când este aglomerație extrem de mare.
Între cele două gări se fac 25-30 de minute cu transportul în comun, dar un tunel ar simplifica lucrurile și ar însemna că cei care vin cu trenul din zona localităților apropiate de Budapesta pot ajunge mai rapid în zona centrală.
Se estimează că traficul feroviar ar putea crește cu 70% după ce tunelul va fi gata și se vor face lucrări de extindere și la gara Nyugati.
Cele mai importante gări din Budapesta sunt Keleti, Nyugati, Kelenfold și Deli, iar capitala ungară are multe trenuri directe de lungă distanță spre orașe precum București, Berlin, Hamburg, Praga, Belgrad, Varșovia și Zagreb