Contractele de proiectare și execuție pentru Lotul 3 (31,7 km) și Lotul 4 (31,88 km) ale Drumului Expres DX12 Craiova – Pitești au fost semnate miercuri cu constructorul român UMB. Atribuirea contractelor a fost inițial contestată, dar Consiliul pentru Soluționarea Contestațiilor a respins demersurile competitorilor.
Acum CNAIR a decis să nu mai aștepte eventualele contestații ulterioare în justiție, și, în baza deciziilor CNSC, să grăbească procedurile și să semneze de pe acum contractul cu câștigătorul licitației. UMB mai construiește în prezent și Lotul 2 (22 km).
CNAIR a semnat miercuri contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 din Drumul Expres Craiova – Pitești, cu ofertantul declarat câștigător ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.
Licitația pentru cele două tronsoane s-a finalizat în iunie, iar imediat doi alți competitori au contestat rezultatul prin care câștigător a fost declarat UMB. La CNSC contestațiile nu au avut succes, fiind respinse în totalitate.
Mai departe, firmele contestatoare se mai pot adresa instanțelor de judecată.
CNAIR însă, în baza unor noi prevederi legale, a decis să nu mai aștepte acest pas și să grăbească implementarea proiectelor prin semnarea directă a contractelor acum.
Tronsonul 3 – Slatina (Valea Mare) – Colonești
Lungime: 31,75 km
Descriere: 2x(2×3,5) m / Acostamente 2×1,5 m / Banda mediana 3,00 mConstructor: SA&PE Construct – Spedition UMB – TehnostradeValoare: 670 mil lei (estimată la licitație: 999 mil lei)
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3, între localitățile Slatina și Colonești.
Tronsonul 4 – Colonești – A1 (Oarja-Catanele)Lungime: 31,88 km
Descriere: 2x(2×3,5) m / Acostamente 2×1,5 m / Banda mediana 3,00 mConstructor: SA&PE Construct – Spedition UMB – TehnostradeValoare: 617 mil lei (estimată la licitație:909 mil lei)
Construcția acestui tronson de drum expres se desfășoară pe teritoriul județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.
Durata contractelor este de 36 de luni, din care:
– 12 luni perioada de proiectare,
– 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.
Drumul expres Craiova – Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede două benzi de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.
Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova – Pitești au fost lansate încă din iulie 2017. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018.
Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.
Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.