În ultima perioadă, oraşul Craiova este un adevărat şantier. Se lucrează pe multe străzi, se decopertează, se toarnă asfalt, se înlocuiesc borduri. Se asfaltează la foc automat.
Lucrările curg pe bandă rulantă, iar verificările şi recepţiile întârzie, fiindcă nici o asfaltare nu este făcută cap-coadă. Între decopertarea covorului asfaltic şi turnarea celui nou, trec săptămâni bune. Carosabilul este praf spre disperarea şoferilor. Trotuarele sunt şi ele într-o stare asemănătoare.
Se asfaltează la foc automat în cartierul Bariera Vâlcii, pe străzi care nu „au văzut“ niciodată asfaltul, în Brestei, în 1 Mai, în Craiovița Nouă sau pe străzi din zona centrală sărite ani la rând de la modernizare. Și se fac promisiuni pentru alte zeci de drumuri care nu au fost niciodată asfaltate. Primăria are la dispoziție din anii anteriori două acorduri cadru pentru repararea și întreținerea străzilor, respectiv modernizarea lor. Sumele prevăzute în cele două contracte sunt uriașe.
Lucrările făcute la „oho”, calitate pe măsură.
Constructorul îşi mută utilajele şi muncitorii dintr-un cartier în altul, lăsând în urmă străzi reparate pe jumătate. Lucrările făcute la „oho”au şi o calitate pe măsură.
În sfârşit, când apare şi noul asfalt se mai sparge o conductă, între borduri rosturile din ciment lipsesc, din loc în loc asfaltul este vălurit. Ici-colo bordurile sunt puse în „zig-zag”, ca să nu mai vorbim de gurile de canal. Acestea rămân prinse în mixtura asfaltică până le vine rândul să fie ridicate „la cotă”. Îmbinările între arterele de circulaţie principale şi aleile adiacente sunt lăsate de izbelişte, din asfaltul nou se face direct trecerea în gropi şi denivelări.
Dacă din punct de vedere a realizării lucrării există sau nu există semne de îndoială, oportunitatea lucrării ridică semne de întrebare. Te duci cu gândul la lucrul neaoș româneasc, mai mult praf în ochii locuitorilor urbei.
La recepţie se văd hibele
Beneficiarii lucrărilor, în speţă administraţia locală craioveană spun că la final se trage linie şi se verifică. În plus, susţin că asfaltările pe bandă rulantă erau prinse deja în proiectul de reparaţii şi întreţinere. Cu alte cuvinte, explozia de asfaltări din ultima perioadă este o simplă coincidenţă.