Retailerul suedez de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz AB (H&M) a fost amendat cu 35,3 milioane de euro de Autoritatea pentru Protecţia Datelor din Germania, după ce managerii au colectat date referitoare la viaţa privată a angajaţilor, potrivit Associated Press.
Comisarul pentru protecția datelor din Hamburg a anunțat într-un comunicat că H&M a colectat informații personale despre angajații de la un centru de servicii pentru clienți din centrul orașului Nürnberg.
Tipul de date colectate a variat de la „detalii inofensive la probleme de familie și convingeri religioase”, potrivit comisarului pentru protecția datelor Johannes Caspar.
Informațiile au fost înregistrate într-o rețea la care au avut acces până la 50 de manageri și „au fost folosite, printre altele lucruri, pentru a obține un profil detaliat al angajaților pentru a lua măsuri și decizii privind locul lor de muncă”.
Acțiunile managerilor H&M au fost descoperite după ce datele au devenit temporar vizibile tuturor angajaților din rețeaua companiei, informația fiind scursă în presă.
H&M a declarat într-un comunicat remis presei că practicile din Nürnberg nu corespund practicilor de conduită ale companiei dar că își asumă întreaga responsabilitate și că și-a cerut scuze angajaților afectați.