2.9 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateAngajaţii români, afectaţi emoţional de pandemie

Angajaţii români, afectaţi emoţional de pandemie

Unul din doi angajați români recunoaște că gândurile neîncetate despre COVID-19 au făcut ca starea lor psihică să aibă de suferit. 23,6% spun că au fost chiar foarte afectați emoțional. Doi din trei sunt stresați de noile măsuri stricte pentru prevenirea răspândirii SARS-CoV-2.

Foarte multe persoane au fost nevoite să lucreze de acasă o perioadă mai lungă de timp. Mai bine de 42% dintre cei intervievați pe platforma de recrutare online BestJobs au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante și dificile în această perioadă. Pentru 28%, activitatea s-a desfășurat normal, fără să se fi simțit presați sau stresați acum mai mult decât în condiții obișnuite de lucru, potrivit Digi24.

32% dintre respondenții la sondaj spun că s-au odihnit și s-au relaxat mai mult

32% dintre respondenții la sondaj spun că s-au odihnit și s-au relaxat mai mult. 25% au făcut plimbări lungi în aer liber. Alți aproape 17% au făcut diverse activități împreună cu cei dragi. 12% au făcut efort fizic mare, care i-a ajutat să rămână pozitivi și să nu se lase cuprinși de îngrijorare.

17% dintre angajații care au răspuns la sondaj au cerut și ajutorul unui specialist

Anxietatea și stresul în raport cu pandemia, cu starea lor de sănătate și a celor dragi sau cu situația incertă de la locul de muncă i-a determinat pe aproape 17% dintre angajații care au răspuns la sondajul BestJobs să ceară și ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică. Alți 9% intenționează să apeleze și ei la această soluție în perioada următoare.

Principalele trei motive de neliniște pentru jumătate dintre angajați sunt: starea psihică generală; situația profesională și deciziile financiare. Întrebați și ce i-a împiedicat să apeleze la serviciile unui consilier/terapeut până acum, 43,7% dintre respondenți au invocat lipsa timpului și/sau a banilor, iar 7,6% admit că au o reținere în acest sens.

Nevoia pentru consiliere de specialitate există de mai multă vreme în piața din România, urmând modele deja testate și validate pe plan internațional, și a fost accentuată în contextul epidemiei de COVID-19. Astfel, tot mai multe companii iau în calcul soluții prin care să ofere angajaților servicii de life & business coaching, consiliere sau psihoterapie, ca beneficiu extra salarial.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS