Ministerul Finanțelor Publice, prin Centrul Național de Informații Financiare, și Agenția Națională de Administrare Fiscală derulează, în perioada 21 – 22 noiembrie a.c., operațiuni de modernizare a rețelei de comunicații SAN (Storage Area Network), intervenții ce vor genera, în perioada menționată, indisponibilitatea serviciilor electronice furnizate prin intermediul portalului www.anaf.ro.
Intervențiile specialiștilor CNIF asupra rețelei informatice vor începe la ora 9.00, în data de sâmbătă, 21 noiembrie, și vor continua până la ora 9.00 a următoarei zile.
Pandemia a determinat accelerarea digitalizării la nivel guvernamental, ANAF fiind o instituție cheie în ceea ce privește serviciile electronice oferite contribuabililor.
MFP și ANAF optimizează permanent aplicațiile informatice pentru îmbunătățirea administrării fiscale a contribuabililor, atât din perspectiva procedurilor interne pentru eficientizarea proceselor, cât și din perspectiva utilizării serviciilor electronice de către contribuabili. Astfel, creăm posibilitatea de digitalizare pe scară mai largă a formularisticii primite și transmise de către ANAF, iar, pe de altă parte, dezvoltăm interconectarea cu alte instituții pentru asigurarea comunicării electronice a datelor la nivel inter-instituțional și pentru a reduce prezența contribuabililor la ghișeu.