Şase din zece mesaje transmise în noiembrie, în numele băncilor, prin intermediul e-mailului, au fost spam-uri, iar circa o treime din totalul mesajelor ajunse în inbox urmărea să-i înşele pe utilizatori, relevă datele Bitdefender, furnizate de laboratoarele Antispam, citate de agerpres.
Răufăcătorii, mai atenţi la formă şi conţinut
Conform specialiştilor, greşelile gramaticale au dispărut, la fel şi lipsa de atenţie la detalii. Astfel, mesajele au devenit coerente, credibile şi îndeamnă oamenii să acţioneze cât mai urgent: să transmită date personale sau informaţii financiare, să-şi actualizeze datele, să descarce un extras de cont sau să acceseze un link pentru a rezolva o problemă de securitate asociată cu o posibilă fraudă.
„În situaţia în care victima dă curs solicitărilor venite în numele băncii, datele de card sau cele personale ajung pe mâna răufăcătorilor, care vor goli mai apoi conturile celor păcăliţi“, avertizează experţii.
Bitdefender este o companie de securitate informatică cu activitate la nivel global, care furnizează soluţii revoluţionare de protecţie împotriva ameninţărilor complexe către 500 de milioane de utilizatori din peste 150 de ţări. În prezent, tehnologiile Bitdefender sunt prezente în 38% dintre soluţiile de securitate de pe piaţă.