Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică atenţionează în legătură cu tentativele de fraudă cu facturi. În spatele unei solicitări de tranzacţii este posibil să fie un atacator care încearcă să deturneze banii către contul propriu, scrie agerpres.
Într-un infografic postat pe site-ul propriu, CERT-RO explică modul în care se poate derula o astfel de fraudă şi vine cu o serie de recomandări.
Astfel, potrivit specialiştilor în securitate cibernetică, o firmă este contactată de cineva care pretinde că este reprezentantul unui furnizor. Poate fi o abordare încrucişată – prin telefon, scrisoare, e-mail etc. Interlocutorul solicită modificarea datelor bancare (numărul de cont, banca la care e deschis etc.) pentru plăţile viitoare. Noul cont este deţinut/controlat de acesta.
Organizațiile să se asigure că angajații pot recunoaște frauda
În acest context, CERT-RO sfătuieşte organizaţiile să se asigure că angajaţii sunt informaţi, recunosc acest tip de fraudă şi cum să o evite şi să sesizeze poliţia la orice încercare de fraudă, chiar dacă nu au devenit victima acesteia.
Angajații să verifice orice solicitare!
Pe angajaţi, aceştia îi sfătuiesc să verifice orice solicitare pretinsă a fi din partea creditorilor, în special dacă cer modificarea detaliilor bancare pentru viitoare plăţi şi să folosească datele de contact din corespondenţa anterioară pentru a verifica şi nu pe cele din mesajul prin care se solicită modificările.