Podul de la Malu Mare, calvarul şoferilor care circulă pe DN 55 Craiova – Bechet, va avea parte de un constructor care să se ocupe strict de finalizarea lucrărilor de reabilitare şi consolidare demarate în 2018 şi lăsate de izbelişte.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat în decembrie 2020 contractul cu firma italiană SECOL, constructorul care trebuia să ducă la bun sfârşit obiectivul „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“. Societa Edile Costruzioni e Lavori SA a demarat lucrările în 2015, dar până în 2019 s-a ocupat mai mult de asfaltarea drumului şi mai puţin de podurile şi podeţele de pe DN 55. Podul de la Malu Mare, aflat la kilometrul 11 al drumului Craiova – Bechet, trebuia reabilitat, spre exemplu, până în octombrie 2017. Aici s-a lucrat însă foarte puţin prin 2018 (sub pod) şi tot aşa prin august 2019. După care podul peste Valea Ilenei a fost abandonat de constructor, cu toate că el se degrada pe zi ce trece şi, în plus, era un coşmar pentru şoferi, având în vedere restricţiile de circulaţie impuse aici încă din august 2016.
Pentru a pune capăt calvarului, CNAIR nu a mai aşteptat să reia licitaţia pentru finalizarea lucrărilor de pe DN 55 şi a lansat separat o procedură de achiziţie a restului de lucrări strict pentru podul de la Malu Mare. Licitaţia a fost publicată, ieri, în sistemul electronic şi are o valoare estimată de 1.038.948,88 lei fără TVA. La acest obiectiv ar mai fi de executat un rest de lucrări de 72,87%, potrivit ultimelor date oferite GdS de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Podul de la Malu Mare a fost construit în 1952
Anticipând că va avea nevoie de un constructor separat strict pentru podul de la Malu Mare, CNAIR a comandat anul trecut, cu câteva luni înainte de a rezilia contractul cu firma SECOL, o expertiză tehnică a podului. Acesta a fost construit din beton armat monolit în anul 1952, fiind proiectat la clasa I de încărcare şi având o durată de exploatare de 58 de ani. În 1980 suprastructura podului a fost consolidată la clasa E de încărcare, potrivit datelor din raportul de expertiză.
Tot în acest document se mai precizează că asfaltul este în stare bună pe partea carosabilă, dar este degradat pe trotuare. „Hidroizolaţia pe pod şi dispozitivele de acoperire ale rosturilor de dilataţie şi-au pierdut etanşeitatea (…) Bordurile sunt degradate, parapetul pietonal pe pod este degradat, lipsesc elementele de etanşare, lipseşte parapetul direcţional“, se mai arată în expertiză.
Ce lucrări trebuie executate la podul de la Malu Mare
Tot aici sunt trecute şi lucrările care trebuie executate la podul de la Malu Mare: desfacerea căii pe pod, demolarea lisei şi a consolei trotuarului, turnarea unei plăci de suprabetonare din beton armat, repararea betonului degradat din grinzi cu mortare speciale, refacerea hidroizolaţiei, executarea căii şi a trotuarelor, montarea parapeţilor pietonali şi direcţionali, a gurilor de scurgere şi a rosturilor de dilataţie, executarea scărilor de acces şi a casiurilor, îndepărtarea vegetaţiei din albie pe o distanţă de 100 de metri în amonte şi 100 m în aval, lărgirea rambleului în zona podului. „Executarea lucrărilor de consolidare şi lărgire a suprastructurii se va face sub circulaţie, pe jumătate de cale, cu restricţii de viteză şi semnalizare corespunzătoare“, se mai precizează în raportul de expertiză tehnică.
Ofertele sunt aşteptate până la data de 5 aprilie 2021. Criteriul de atribuire a contractului privind finalizarea lucrărilor de reabilitarea şi consolidare a podului de la Malu Mare este „preţul cel mai scăzut“. Constructorul va avea patru luni la dispoziţie să termine lucrarea, de la emiterea ordinului de începere.
Ce lucrări mai sunt de executat pe DN 55 Craiova – Bechet
În ceea ce priveşte restul lucrărilor de reabilitare a drumului naţional Craiova – Bechet, firma ce va obţine acest contract, care nu a fost încă scos la licitaţie, va trebui să consolideze podul de la km 6 peste pârâul Valea Fetei (Făcăi), podul de la km 16+221 peste Valea Leului (Secui), podul de la km 42+450 peste Valea Murta (Murta) şi podul de la km 52+950 peste Valea Sadova (Sadova).
Potrivit CNAIR SA, stadiul fizic actual al lucrărilor executate pe DN 55 este de 75,70%, per total. La partea carosabilă a mai rămas un rest de executat de 18,62%, la partea de scurgere a apelor – 10,46% rest de executat, iar la lucrările de siguranţa circulaţiei (marcaje, indicatoare rutiere, parapeţi metalici) restul de executat este în procent de 86,67%.