Aproximativ 3,1 miliarde de reclame online au fost blocate sau eliminate în cursul anului trecut, reiese dintr-un raport Google privind publicitatea înşelătoare în 2020, publicat miercuri.
În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii şi domeniile web.
Potrivit sursei citate, gigantul american a blocat sau eliminat circa 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile şi a restricţionat, în plus, 6,4 miliarde de reclame.
Ca urmare a tehnologiilor folosite şi noilor politici, a crescut semnificativ capacitatea de „curăţare” a ecosistemului publicităţii online, Google a eliminat reclame de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane, în 2019. De asemenea, au fost oprite reclamele de la a rula pe 1,6 milioane de domenii, care au înregistrat încălcări, continue şi flagrante, ale regulilor.
În plus, Google a blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID, în 2020, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măşti N95 (din cauza penuriei) şi, cel mai recent, doze false de vaccin.
Google precizează că, în ultimii ani, a introdus politici stricte şi restricţii pentru entităţile care pot face publicitate electorală şi modul în care pot ţinti reclamele.
De asemenea, au fost lansate librării cu reclame electorale, inclusiv pentru Uniunea Europeană şi ţările membre.
La nivel global, compania a continuat să extindă programul de verificare şi a analizat în plus peste 5,400 entităţi care au rulat publicitate electorală, în 2020. Astfel, în SUA, după ce a fost clar că rezultatul alegerilor prezidenţiale nu va fi imediat, Google a introdus alegerile în categoria evenimentelor sensibile şi a suspendat publicitatea electorală după ce urnele s-au închis, măsură continuată în prima perioadă din decembrie 2020.
Totodată, în această perioadă, au fost suspendate peste cinci milioane de reclame şi au fost blocate reclamele la mai mult de trei miliarde de căutări referitoare la alegeri, candidaţi şi rezultate, iar decizia a fost luată pentru a limita posibilitatea ca reclamele să amplifice confuzia postelectorală.