În perioada de Paşte apar de foarte multe ori şi operatori economici care comercializează produse alimentare sau nealimentare care pot pune în pericol sănătatea sau chiar viaţa consumatorilor, se menţionează într-un comunicat remis marţi de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Astfel, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Claudiu Dolot, a decis ca instituţia să asigure consumatorilor, în perioada 30 aprilie – 4 mai, asistenţa telefonică permanentă.
De asemenea, la nivelul fiecărui judeţ va fi desemnată o echipă de control ANPC pentru eventualele situaţii deosebite care pot apărea în această perioadă, potrivit comunicatului.
În funcţie de aria de competenţă, incidentele constatate vor fi comunicate cu celeritate către factorii decidenţi, în vederea soluţionării evenimentelor apărute, se menţionează în comunicatul ANPC.
„ANPC îi asigură pe consumatori că supraveghează atent piaţa pentru a verifica modul în care operatorii economici îşi desfăşoară activitatea şi le respectă drepturile, în timpul actului comercial”, se precizează în comunicat.
În activitatea de supraveghere şi control efectuată în perioada de Paşte, personalul ANPC va respecta recomandările instituţiilor abilitate cu privire la măsurile de prevenire a răspândirii infecţiei cu coronavirusul SARS-Cov-2, conform sursei.