Aproape două treimi dintre românii (62%) care locuiesc în mediul urban visează să se mute la ţară, în următorii doi ani, dar condiţia numărul unu pentru a face acest pas este o conexiune bună la internet, reiese din rezultatele sondajului Digitalizarea Europei al Vodafone Institute, publicat miercuri şi citat de Agerpres.
Aceeaşi cercetare relevă faptul că 59% dintre respondenţi au declarat că pandemia le-a influenţat sau le-a schimbat opinia privind perspectiva de a locui la ţară.
Întrebaţi despre avantajele sau dezavantajele de a locui în mediul rural, 74%, respectiv 80% din totalul celor intervievaţi consideră apropierea de natură şi beneficiile sale pentru un stil de viaţă sănătos ca fiind cele mai mari câştiguri. Doar 19% au indicat nivelul chiriei mai scăzut, în timp ce avantajele traiului la ţară predomină pentru 44% dintre românii din urban.
Conform studiului, condiţia de bază pentru a locui la ţară este, de departe, o conexiune bună la internet, astfel încât 69% dintre români spun că aceasta este obligatorie, iar pentru 25% este de preferat. O constatare similară se întâlneşte în rândul tuturor ţărilor europene.
Mai mult de jumătate dintre cei chestionaţi (54%) sunt de părere că o infrastructură bună de servicii de sănătate este esenţială, 42% văd important un transport public bun, în timp ce 46% susţin că instituţiile bune de învăţământ reprezintă o condiţie esenţială.
Studiul, efectuat pe un eşantion de 15.000 de persoane din 15 ţări europene
Studiul Digitalizarea Europei a fost comandat de Vodafone Institute şi realizat online de Kantar pe un eşantion de 15.000 de persoane din 15 ţări europene, în perioada 5 mai – 16 iunie 2021, care au inclus: Cehia, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Suedia, Marea Britanie.
Fiecare eşantion naţional a cuprins cel puţin o mie de persoane intervievate, cu vârste de peste 16 ani. Această cercetare a fost efectuată în perioada 5 mai – 16 iunie 2021. Raportul complet va fi disponibil în următoarele săptămâni.
Institutul Vodafone pentru Societate şi Comunicaţii oferă expertiză şi idei fundamentate, precum şi o platformă de dialog între mediul de afaceri, mediul academic şi decindenţii politici.