Ministerul Afacerilor Interne este pregătit pentru verificarea autenticității și valabilității certificatelor digitale adoptate la nivelul UE privind vaccinarea, testarea sau vindecarea de COVID-19, măsură ce va facilita libera circulație pe durata pandemiei de COVID-19.
Începând de mâine, Poliția de Frontieră Română asigură verificarea autenticității și valabilității certificatelor digitale privind vaccinarea, testarea sau vindecarea.
Pentru verificarea, la intrarea în țară, a codurilor QR de pe certificatele digitale, Serviciul de Telecomunicații Speciale a distribuit către Poliția de Frontieră 271 de scannere mobile și 271 de telefoane mobile smart, echipamente care au instalată aplicația „CoronaScan”.
Certificatul poate fi prezentat, la intrarea în România sau în oricare alt stat membru al Uniunii Europene, atât în format digital, pe un dispozitiv mobil, cât și tipărit pe hârtie.
Certificatul digital nu este un document obligatoriu la trecerea frontierei, însă, cu ajutorul lui, persoanele care s-au vaccinat împotriva COVID-19, cele care s-au recuperat după această afecțiune sau cele ce dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică, într-o modalitate operativă.
În conformitate cu prevederile legale, nu se vor reține niciun fel de date sau informații din certificatul verificat prin intermediul sistemului informatic al Poliției de Frontieră Române sau prin aplicația mobilă de verificare ’’CoronaScan’’ (aplicație destinată verificării certificatelor prin scanarea codului QR de pe acestea).