Ministrul Transporturilor, a declarat joi dimineață că mecanicul de locomotivă al trenului privat implicat în accidentul de la Fetești era sub influența alcoolului. Întrebat la Antena 3 dacă se confirmă informația că mecanicul de locomotivă al trenului care a depășit semnalul de oprire ar fi adormit, ministrul a spus: ”Înțeleg că nici sistemul automat de frânare a trenului nu era funcțional. Înțeleg că mecanicul de locomotivă era și sub influența băuturilor alcoolice”.
În ceea ce privește trenul plin cu copii care se întorceau de pe litoral, ministrul Transporturilor a mărturisit că și fiul său în vârstă de patru ani se afla săptămâna trecută într-un tren care se îndrepta spre Constanța.
”Pasagerii care au plătit bilet se află într-o situație foarte neplăcută. (n.red. – ministrul face referire la trenul plin cu copii care a staționat aproape nouă ore în apropiere de București; la Fundulea). Copilul meu de patru ani s-a aflat săptămâna trecută într-un tren spre Constanța. Putea să i se întâmple lui. (n.red. – să întârzie ore întregi, din cauza faptului că trenul în care se afla a stat blocat în câmp). Nu era un tren ministerial, era un tren obișnuit. Le cer scuze oamenilor care se află în situația asta”, a spus Cătălin Drulă, la Antena 3, potrivit clubferoviar.ro.
Săptămâna trecută au deraiat două trenuri de marfă, tot la Fetești.
Cătălin Drulă a explicat că problemele de pe calea ferată au fost cauzate de fenomenele meteo. Fenomene care au afectat traficul în zona Bucureștiului. Peste acestea s-a suprapus ciocnirea a două trenuri în stația Fetești.
Ministrul Transporturilor i-a luat apărarea lui Ovidiu Vizante, directorul general al CFR Călători, după incidentul cu trenul care a așteptat în câmp.
Cătălin Drulă a spus la Antena 3 că Ovidiu Vizante nu a dormit toată noapte și a lucrat pentru a găsi soluții în vederea remedierii situației.
Trenul Mangalia – Arad a acumulat peste nouă ore întârziere după ce a staționat în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Trenul, plin cu copii ce veneau din tabără, a plecat la ora 19.10 din Mangalia. A ajuns în Gara de Nord abia după 8.30.
Jumătate de oră mai târziu trenul a părăsit Gara de Nord și ar trebui să ajungă la Arad după ora 21.30, ceea ce înseamnă că pentru unii pasageri călătoria va fi mai lungă de 26 de ore.
Linia de contact s-a rupt la Fundulea din cauza rafalelor puternice de vânt. Pasagerii spun că nu li s-a spus ce se întâmplă. ”Ore întregi nu a fost trimisă locomotivă de ajutor”. CFR Călători spune că întârzierile au apărut din cauza lipsei de tensiune în firul de contact în zona Fetești.
De asemenea, în cursul nopții trecute două trenuri de marfă s-au ciocnit în triajul stației Fetești, după ce un tren a intrat în spatele celuilalt, informează poliția din județul Ialomița. Circulația feroviară a fost grav afectată și trenurile au fost deviate prin Țăndărei. Este al treilea incident care se întâmplă în zona Fetești. În nici zece zile, după două deraieri ale unor trenuri de marfă.