0.3 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateOperatorii de utilităţi sparg străzile într-o veselie

Operatorii de utilităţi sparg străzile într-o veselie

O simplă trecere pe unul dintre bulevardele oraşului din cartierul craiovean Craioviţa Nouă arată ca după bombardament. În urmă cu o lună mai multe alei şi trotuare de pe bulevardul Oltenia au fost sparte de furnizorii de utilităţi pentru efectuarea unor lucrări.

Nimeni nu ştie dacă a expirat perioada de efectuare a intervenţiilor, dar cert este că locuitorii din zonă şi-au pierdut răbdarea. Oamenii spun că sunt nevoiţi să treacă zilnic prin gropi, praf, trotuare sparte şi printre borduri aruncate anapoda.


„De peste o lună de zile stăm aşa. Ieşim din bloc şi dăm cu picioarele în praf. Parcă ziceau că nu mia sparg străzile. Nici nu ştim ce fac aici. Am văzut că sunt nişte cabluri groase, oamenii zic că este fibră optică. Să vină să termine lucrările, să repare ce au spart”,

spune o craioveancă din blocul 28, scara 3, din cartierul Craiovița Nouă.


Într-adevăr, în dreptul blocului 28 de pe bulevardul Oltenia, spaţiul verde este făcut praf, iar trotuarul de asemenea a fost spart. Lângă bloc tronează, aruncate la voia întâmplării cabluri şi tubulatură de protecţie pentru acestea. Mergând spre bulevardul Tineretului rişti să te împiedici în gropile lăsate pe trotuar, dar şi pe aleiile care se intersectează cu bulevardul. În locul asfaltului din loc în loc apar insule de pământ şi guri de canal ridicate cu câţiva zeci de centimetri. Într-o parcare, direct pe carosabil sunt aruncate câteva borduri care au fost dislocate din trotuar. Gardul metalic din faţa mai multor blocuri a fost rupt şi bordurile de asemenea au dispărut.


Se introduce fibră optică

„Sunt cei care introduc fibra optica. De câteva săptămâni este lucrarea abandonată. Şi mai sunt şi alte zone rămase le fel. Eu văd zilnic acest aspect fiindcă trec pe aici în drumul spre serviciu. Cade în sarcina Primăriei să verifice aceste lucrări. Când s-a emis autorizația de spargere/tăiere a străzilor,trotuarelor cred că erau specificate și termene de reasfaltare. Sunt cel puțin 3 săptămâni de când nu s-a întâmplat nimic. Mai multă implicare din partea administrației cred că nu ar strica. Acestea sunt adevăratele probleme care strică imaginea acestui oraș, ar trebui să nu mai coloram pietricele ci să reparăm gardurile dintre sensuri, să le înlocuim acolo unde lipsesc și să reparam locurile de joaca pentru copii,fiindcă sunt jalnice”, spune un craiovean.
Acelaşi lucru îl spune şi Gheorghe Mateescu, preşedintele unei asociaţii de proprietari din cartier.

„Lucrează cei de la RDS. Introduc fibra optică şi sunt mai multe echipe care lucrează în mai multe locuri din cartier. Nu ştiu dacă au depăşit termenul sau sunt în grafic. Este adevărat că pentru populaţie este un disconfort. Nu ştiu când vor termina”.


Concluzia, operatorul a spart parte din trotuarele, aleile şi parcările de pe bulevardul Oltenia, iar craiovenii din această zonă au ajuns la capătul răbdării. Unde mai pui că lucrările nu sunt semnalizate corespunzător

CAO a intervenit, RAADPFL repară

De intervenţia furnizorilor de utilităţi, nu a scăpat nici spaţiul verde dintre cele două benzi de circulaţie ale bulevardului. Aici şi-a lăsat „amprenta” operatorul de apă şi canal. „A fost o avarie la conducta de apa. Am intervenit pentru remediere, iar de refacerea covorului de gazon se va ocupa RAADPFL”, a precizat Lucian Lungu, director tehnic CAO. Cu alte cuvinte CAO a intervenit, iar RAADPFL repară spaţiul verde.

De ce uită operatorii de utilităţi de Regulamentul de spart străzi?

Așa arată trotuarele de pe bulevardul Oltenia

În Craiova, autorităţile au impus un Regulament pentru traversarea prin spargere a străzilor, trotuarelor şi zonelor verzi. Totuşi, în ciuda prevederilor acestui Regulament, străzile oraşului sunt sparte într-o veselie.
Furnizorii de utilităţi intervin, dar uită să mai readucă carosabilul la starea iniţială sau fac lucrări de mântuială. Nu zice nimeni să nu intervină dacă se sparge o conductă sau există o autorizație de racordare la rețeaua de gaze, apă sau canalizare. Contează totuși cum sunt făcute ulterior lucrările de “readucere la starea inițială a carosabilului”.

Ce spune Regulamentul

Art. 4. Executantul lucrărilor care afecteaza domeniul public este obligat să respecte
termenul de executie acordat prin Autorizaţia de Spargere Stradă care va fi stabilit în concordanţă
cu graficul de execuţie a lucrărilor prezentat de beneficiar şi proiectant.
Art. 46. Depăşirea perioadei autorizate se sancţionează contravenţional conform prezentului
Regulament.


Art. 47. În maxim 15 zile de la expirarea termenului din Autorizaţia de Spargere Stradă ,
beneficiarul/investitorul are obligaţia de a convoca comisia de recepţie din care vor face parte
obligatoriu reprezentanţii U.A.T. a Municipiului Craiova din cadrul Serviciului Administrare şi
Întreţinere Drumuri şi reprezentantul firmei de refacere a carosabilului.
Art. 48. Pentru străzile ieşite din perioada de garanţie, refacerea pentru branşamente şi
racorduri la persoane fizice se va executa cu frezarea sau decaparea stratului de uzură pe o lăţime
de 0,25 m în jurul suprafeţei afectate şi colmatarea rosturilor de îmbinare.
Art. 49. Pentru străzile ieşite din perioada de garanţie pe care se execută investiţii, refacerea
carosabilului/trotuarului se va executa pe toată lungimea şi lăţimea benzii de circulaţie/trotuarului
pe care se monteză instalaţia subterană. În cazul în care se execută şi branşamente, ce traversează
şi banda/benzile de circulaţie care nu sunt afectate de reţeaua principală şi distanţa între
branşamente este mai mică de 15 metri, carosabilul şi trotuarele se vor reface în totalitate pe toată
lungimea şi lăţimea acestora. Dacă distanţa între branşamente este mai mare de 15 metri, refacerea
se va executa cu frezare pe o suprafaţă de 0,5 metri în jurul perimetrului suprafeţei afectate, şi
colmatarea rosturilor de îmbinare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS