-1.1 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateContract semnat pentru proiectarea lotului de autostradă „ținut la sertar de 10 ani”

Contract semnat pentru proiectarea lotului de autostradă „ținut la sertar de 10 ani”

Compania de Autostrăzi a semnat luni contractul cu proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic de detaliu pentru un tronson din autostrada Transilvania scos la licitație în această primăvară, „după un deceniu în care a zăcut uitat”, a anunțat Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Contractul, primul semnat pe un nou tip de caiet de sarcini, va furniza „o proiectare completă și complexă, la cheie”, la finalul căreia se va scoate la licitație direct execuția, „adică utilaje în teren din prima zi”, a spus ministrul, potrivti hotnews.

Compania de Autostrăzi (CNAIR) a semnat luni contractul de Completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov – Făgăraș.

Ofertantul desemnat câștigător la licitație este Asocierea SEARCH CORPORATION SRL (Lider de Asociere) – PROTELCO SA – LIKE CONSULTING SRL – MEGAMUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGIEERING CONSUTING) cu preţul de 18.174.952,71 Lei fără TVA.

Durata contractului este de 22 luni pentru Studiul de Fezabilitate și 3 luni pentru Proiectul Tehnic.

Autostrada Brașov – Făgăraș, un proiect uitat prin sertare timp de 10 ani

„Acest segment al autostrăzii A3 Transilvania, lung de 48 de km, a fost scos la licitație în această primăvară, după un deceniu în care a zăcut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate”, a spus luni dimineața ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„La fel ca A7 – Autostrada Moldovei, Făgăraș-Brașov va beneficia de o proiectare completă și complexă, la cheie. Asta înseamnă că la finalizarea acestui contract se va licita direct execuția lucrărilor (adică utilaje în teren din prima zi)”, a mai scris Drulă.

Printre cele mai importante activități din cadrul contractului se numără realizarea unor studii și analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, hidraulice, de identificare a proprietarilor și a constrângerilor de pe traseu sau a utilităților intersectate.

Vor fi obținute toate avizele, acordurile și autorizațiile necesare.
Potrivit ministrului, traseul autostrăzii începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploiești-Brașov și se încheie în apropiere de Făgăraș, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraș. În plus, în zona municipiului Brașov, proiectantul va asigura legătura cu autostrada Brașov-Bacău.

Despre autostrada Sibiu – Făgăraș, mai multe aici:

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS