Germania vrea să angajeze cât mai repede 80.000 de șoferi de TIR, pentru că cei mai mulți au ieșit la pensie. Criză este și în Marea Britanie, unde se caută 100.000 de șoferi. Aici, este o consecință a Brexitului. Mulți români şi polonezi care făceau această meserie s-au întors acasă în timpul pandemiei.
În Germania, anual se pensionează 30.000 de șoferi de camioane și de TIR, iar mai mult de jumătate dintre locurile rămase libere în sectorul transportului rutier internațional de marfă nu se ocupă. Doar 15.000 de camionagii aleg această meserie.
O situație complicată este și în Marea Britanie, unde, după Brexit, procedurile de deplasare sunt greoaie, din cauza birocrației și a costurilor. În timpul pandemiei, mulți șoferi de TIR din România sau Polonia au plecat din Regatul Unit și s-au întors acasă. Potrivit estimărilor, numărul celor care vor reveni este mult mai mic.
Se pare că meseria de şofer de cursă lungă cere destul de multe sacrificii și nu mai atrage.
Cosmin Vincenţiu, şofer de TIR care lucrează în Italia, a declarat la Digi24 că tinerii nu mai sunt atrași de această meserie pentru că cere foarte multe sacrificii. În primul rând este vorba despre timpul petrecut departe de familie.
Citește continuarea pe Digi24