Magazinul nu aplica reducerile din preţul de referinţă, fiind descoperite pe site peste 1.000 de produse cu abateri de preţ. Comisarii instituţiei au propus suspendarea activităţii până la încetarea practicii comerciale incorecte. Altex a transmis ANPC că nu poate fi corect într-o piaţă unde nimeni nu este.
ANPC a anunţat, marţi, printr-un comunicat de presă, că a desfăşurat, în ultimele zile, împreună cu Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti-Ilfov, o verificare a mediului online în ceea ce priveşte modul în care se derulează campania Black Friday, potrivit news.ro.
„Operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preţ, fără a aplica reducerile“
„Astfel, în data de 9 noiembrie, prin acesarea site-ului www.altex.ro, comisarii ANPC au constatat faptul că operatorul economic promova produse ca fiind la reducere de preţ, fără a aplica reducerile din preţul de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus). Echipele de control ANPC au depistat peste 1.000 de produse cu abateri de preţ, afişate pe site.
Reprezentanţii Altex au afirmat, cu ocazia discuţiilor pe acestă temă, că ei nu pot fi corecţi într-o piaţă în care nimeni nu e”, a anunţat ANPC.
Operatorul economic a fost amendat cu 50.000 de lei
În urma neregulilor constantate, operatorul economic a fost amendat cu 50.000 de lei, fiind propusă şi suspendarea activităţii până la încetarea practicii comerciale incorecte.
„ANPC va informa autorităţile din domeniu, respectiv Consiliul Naţional al Audiovizualului şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI, referitor la abaterile înregistrate, de Black Friday, la Altex, pentru a se putea preîntâmpina continuarea promovării acestui tip de «reducere de preţ» neconformă. De asemenea, ANPC va informa organele penale competente în România cu privire la cazurile de înşelăciune constatate, ca urmare a acestor controale”, a mai anunţat ANPC.
ANPC îi sfătuieşte pe consumatori să manifeste atenţie sporită atunci când doresc să achiziţioneze bunuri
Astfel, printre produse cu probleme găsite de comisarii ANPC se află un telefon mobil care era vândut cu 1.679 de lei, preţul fiind considerat redus de la 1.999 de lei, dar ANPC a constatat că în 3 noiembrie produsul era disponibil la acelaşi preţ cu care era vândut astăzi. Aceeaşi situaţie şi în cazul unui aragaz, care era vândut cu 3.499, redus de la 3.999, dar care avea acelaşi preţ în 6 octombrie, dar şi al unui monitor, vândut cu 596 de lei de la 889, dar care în 14 octombrie costa 602 lei.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor îi sfătuieşte pe consumatori să manifeste atenţie sporită atunci când doresc să achiziţioneze bunuri în perioada reducerilor, pentru a se proteja, în cazul în care apar abateri de la legislaţia în vigoare practicate de unii dintre operatorii economici.