Cei 26 de brazi licitaţi în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun au obţinut fonduri totale în valoare de 764.000 de euro, demonstrând că solidaritatea socială este una dintre soluţiile cele mai eficiente, în faţa crizei. Cel mai râvnit brad a ajuns la 110.000 de euro, informează News.ro.
Cea de-a 21-a ediţie a beneficiat de un parteneriat de prestigiu – Muzeul Naţional de Artă al României, unde brazii unicat au fost expuşi şi licitaţi în seara de gală, într-o cursă a generozităţii care a doborât recordurile. Gazdele serii au fost Andreea Raicu şi Mihai Morar, care au reuşit să mobilizeze donaţii record şi să transforme seara într-un spectacol al binelui.
Seara de gală a beneficiat de prezenţa susţinătorilor de cursă lungă ai Organizaţiei Salvaţi Copiii România, printre care prof. univ. dr. Alexandru Rafila, ministrul Sănătăţii, şi doctorul Mihai Craiu, care au vorbit despre modelul de practici sociale şi responsabilitate al Salvaţi Copiii.
„Felicit organizaţia Salvaţi Copiii, am avut un parteneriat îndelungat, este organizaţia care demonstrează cel mai bine responsabilitate şi profesionalism şi încă ceva, unic: preia atribuţiile instituţiilor, le transformă în modele de bune practici şi reuşeşte să aducă astfel sănătate copiilor din România. Să sperăm că este un început pentru ţara noastră şi aceste modele de bune practici să fie preluate şi asumate de autorităţi”, a spus, pe scenă, prof. univ. dr. Alexandru Rafila.
Doctorul Mihai Craiu a vorbit despre importanţa ca spitalele de pediatrie să fie dotate, aşa cum s-a întâmplat cu Institutul Naţional pentru Sănătatea Mamei şi a Copilului „Alessandrescu-Rusescu” Bucureşti, renovat cu sprijinul Salvaţi Copiii România: “Este prietenos, cu desene pe pereţi, cu opere de artă ale unor tineri artişti, care probabil anul viitor vor fi incluşi în acest Festival al Brazilor.”
Cel mai scump brad a fost licitat cu 110.000 de euro
110.000 de euro este cea mai mare sumă oferită, de Kaufland România, pentru bradul „Implicare”, construit în jurul unei poveşti de viaţă care i-a impresionat pe Omid Ghannadi şi pe cei de la Inside Academy.
„110.000 de euro, nici nu îmi vine să cred, mai ales că, probabil pentru prima dată, nu este creaţia mea, eu sunt un mesager din partea comunităţii Inside Academy. Am vrut să înţeleagă oamenii că totul este despre implicare, evenimentul acesta simbolizează implicarea, faptul că fiecare dintre noi poate să schimbe viitorul unui copil vulnerabil şi, respectiv, viitorul ţării”, a declarat Omid Ghannadi.
Bradul creat de Ştefania Mircea şi Salvaţi Copiii a fost licitat contra sumei de 82.000 de euro, prin efortul comun al Lidl România, Catena, Romanian Business Consult, Andreea Raicu şi Mihai Morar.
Doi dintre cei cei mai râvniţi brazi de Crăciun au fost „Oameni schimbă-lume. O biografie a speranţei”, creat de Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro şi adjudecat de Lidl România cu suma de 50.000 de euro, şi bradul UNTOLD – ”Luna Magic Tree”, adjudecat de Kaufland România contra sumei de 50.000 de euro.
„Viaţa roz văzută prin ochii copiilor”, brăduţul semnat de Simona & Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique, a fost achiziţionat de PEPCO România contra sumei de 41.000 de euro, în timp ce lucrarea Snow Goat a pictorului Gheorghe Fikl a fost adjudecată de Fildas cu suma de 40.000 de euro.
Bradul ”Speranţă”, semnat de Doina Levintza, a fost adjudecat de Catena cu 35.000 de euro, iar BCR a adjudecat ”Bradul Cinetic”, semnat de Laura Hîncu, contra sumei de 20.000 de euro.
Bradul creat de Ada Tache & Karim Rashid, cu sprijinul EDENT ESTET, a fost adjudecat de BCR, contra sumei de 25.000 euro.
Bradul lui Dhaniel Nora & Sephora a fost achiziţionat cu 20.000 de euro, de Kaufland.
Puterea socială a generozității
Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv Salvaţi Copiii România, a vorbit despre puterea socială a generozităţii: „Copiii vulnerabili au avut un an greu, în care s-au confruntat nu doar cu sărăcia şi lipsurile materiale, ci şi cu un sentiment acut de abandon, pe care nu au ştiut cum să îl gestioneze. De aceea e atât de importantă solidaritatea pe care am mobilizat-o la Festivalul Brazilor de Crăciun: ea le arată copiilor că noi, adulţii, nu îi ignorăm, le suntem alături şi le restabilim dreptul real de a merge la şcoală şi de a fi protejaţi social. Solidaritatea a învins, pur şi simplu, criza.”.
„Arta este cea care v-a determinat să veniţi şi să oferiţi cu generozitate resurse pentru ca viaţa acestor copii să devină mai bună. Parteneriatul pe care l-am realizat cu Salvaţi Copiii prevede ca aceşti copii vulnerabili să participe la ateliere care îi va pune în relaţie cu domeniul artei”, a spus Călin Stegerean, directorul Muzeulului Naţional de Artă al României.
Copiii români, cei mai expuşi riscului sărăciei severe
Potrivit datelor oficiale, copiii români sunt cei mai expuşi din Europa riscului de sărăcie severă: ţara noastră se afla, în 2020, pe primul loc în topul făcut de Oficiul European de Statistică.
Pentru 1.511.000 de copii din România (41,5%), părinţii nu pot acoperi costurile unei hrane sănătoase, ale unei educaţii de calitate şi ale unor tratamente medicale urgente.
Rata deprivării materiale severe a crescut în ultimul an în rândul populaţiei generale, de la 24,8% la 25,6%, dar creşterea este dramatică în rândul copiilor – de la 27,1% la 31% şi, în cazul copiilor mai mici de 6 ani, de la 23,4% la 29,6%.
Accesul nediscriminatoriu la servicii medicale: potrivit unui raport al Salvaţi Copiii România din luna aprilie 2020, 23% dintre părinţi se aflau în incapacitatea de a procura medicamente pentru copiii lor, în vreme ce 15% spuneau că nu au acces la servicii medicale pentru copii.
Cele 20 de ediţii anterioare ale festivalului au colectat fonduri de 6.517.800 euro
La cele 20 de ediţii anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun, au fost astfel colectate fonduri totale de 6.517.800 euro, iar 112.285 de copii proveniţi din medii sociale precare au fost reintegraţi socio-educaţional, corectându-se, astfel, disparităţile sociale care i-ar fi condamnat să nu poată rupe cercul vicios al sărăciei.
Artiştii care au creat brazi unici, pentru această ediţie, sunt: Smaranda Almăşan, Ana Bănică, Nicu Bocancea & Florăria Iris, Adina Buzatu & Maestrul Gheorghe Zamfir, Daniel Codrescu & Atelierul de mozaic, Irina Dragomir, Anca Fetcu Lupu & Beelive Design, Gheorghe Fikl, Omid Ghannadi & Inside Academy, Simona & Gabriel Gherasim – Gallantique Boutique, Teodor Graur, Laura Hîncu, Hamid Nicola Katrib, Doina Levintza, Carmen Marin, Ana Mohonea & Maria Mohonea – Architectural Christmas, Dhaniel Nora, cu sprijinul Sephora, Adela Pârvu, cu sprijinul PPG România, Obie Platon, Felicia Simion, cu sprijinul Mara Mura, Smiley & HaHaHa Production, Ada Tache & Karim Rashid, cu sprijinul DENT ESTET, Iulia Totoianu, cu sprijinul Libris.ro, elevii Şcolii Gimnaziale Step by Step & Dhaniel Nora, UNTOLD. Acestora li s-a alăturat bradul Salvaţi Copiii, cu sprijinul Ştefaniei Mircea.