Numărul clienților rezidențiali care înregistrau restanțe la plata facturilor de gaze naturale și energie electrică a crescut cu 29%, anul trecut, conform datelor transmise HotNews.ro de E.ON România.
Cea mai mare întârziere a unei facturi la E.ON depășește un an de zile.
“Valoarea totală a facturilor restante aparținând clienților rezidențiali înregistrate la data de 31 decembrie 2021 a fost cu 33,5% mai mare decât la 31 decembrie 2020”, spune compania.
Conform sursei citate, valoarea medie a facturilor restante aparținând clienților rezidențiali înregistrate la finalul anului trecut a fost de 257 lei, față de 248 lei la 31 decembrie 2020.
Într-un interviu acordat Agerpres de directorul general al E.ON România, Volker Raffel a spus: câştigul pe care noi, furnizorii, îl primim nu s-a schimbat.
„Ceea ce s-a schimbat este că producătorii cer cu mult mai mulţi bani decât o făceau înainte. Iar noi trebuie să cumpărăm energie pentru consumatorii noştri şi suntem expuşi la aceste preţuri. Nu ştiu exact ce s-a întâmplat acolo. Am câteva explicaţii. Dar ceea ce s-a întâmplat acolo e nebunie”, a spus Raffel.
„Nu mai găsim să cumpărăm nicăieri energie la preţuri rezonabile”
”Dar trebuie să o cumpărăm în fiecare zi, pentru că nu putem să le spunem clienţilor noştri că a fost prea scumpă şi nu o să le livrăm energie. Trebuie să o facem.”
„Componenta de taxe din factură, de asemenea, a crescut. Majoritatea producătorilor sunt deţinuţi de către stat, iar statul ia o mare parte din suma facturată. Deci cred că a fost puţin neînţeles ce se întâmplă aici, pentru că numele nostru este pe factura pe care o primesc clienţii, acest lucru este adevărat, dar doar o mică parte, iar această parte nu a crescut, din factură este responsabilitatea noastră”, a explicat el.
Restul sumei din factură, spune Raffel, este responsabilitatea producătorilor, importatorilor şi a statului. „Şi 100% din creşterea din factură merge în altă parte, nu la noi, şi suntem într-o situaţie nefericită”.