4 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateDrumarii nu pot repara drumurile în ritmul în care le distrug unii transportatori

Drumarii nu pot repara drumurile în ritmul în care le distrug unii transportatori

În scrisoarea transmisă ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” a solicitat modificarea Ordonanței Guvernului nr. 26/2011 şi efectuarea unui control real asupra transporturilor agabaritice.

Considerăm că instituția responsabilă de repararea și modernizarea drumurilor este cea mai în măsură să îi controleze pe cei care, nerespectând legea, le pot distruge. 

Prin Ordonanța nr. 26/2011 s-a înființat Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), organism care a preluat activitatea de control pe reţeaua internă. Verificările erau efectuate, până în acel an, de către salariații proprii ai CNAIR.

În luna septembrie 2011, CNAIR avea câte un cântar pentru fiecare secţie de drumuri naţionale (SDN), respectiv pentru fiecare Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP). Astfel, în total, erau peste 50 de cântare.

Prin înfiinţarea ISCTR, atât logistica cât şi personalul specializat nu au fost preluate, iar din câte cunoaştem, ISCTR, după 10 ani, nu are nici măcar 20 de cântare în dotare.

Solicitările drumarilor

Deoarece constatăm că nu putem repara drumurile, în ritmul în care le distrug transportatorii, am solicitat ministrului: 

  • modificarea legislaţiei, astfel încât salariaţii de la drumuri să poată verifica şi amenda transporturile agabaritice neautorizate;
  • achiziţionarea de instalaţii care sesizează şi alarmează în privinţa transporturilor agabaritice aşa cum se procedează în alte ţări din Europa.

În prezent CNAIR are montaţi contori clasificatori care furnizează date referitoare la greutatea totală a autovehiculelor care circulă pe autostrăzi şi drumurile naţionale.

Din analiza datelor furnizate de un contor Peek, montat pe autostrada A1, am constatat că majoritatea autovehiculelor de transport au o greutate cuprinsă între 55 şi 80 tone, în condiţiile în care greutatea maximă admisă este de 40 tone. 

Acesta este unul dintre punctele din scrisoarea adresată ministrului Transporturilor. Trebuie precizat însă că în 18 ianuarie 2022 a avut loc o întâlnire cu Sorin Grindeanu şi Mariana Ioniţă, fosta şefă a CNAIR, actualmente secretar general în Ministerul Transporturilor. „Ea a spus că este de acord cu propunerea drumarilor şi că se lucrează la o propunere legislativă în acest sens, însă din informaţiile noastre este o mare păcăleală, existând doar o propunere de majorare a amenzilor pentru transportatorii care depăşesc gabaritul admis“, se arată în scrisoare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS