Comisia Europeană și rețeaua autorităților naționale de protecție a consumatorilor (CPC) au transmis companiei care deține WhatsApp o scrisoare, solicitându-i să clarifice modificările pe care le-a efectuat în 2021 privind condițiile sale de utilizare și politica sa de confidențialitate și să asigure conformitatea acestora cu legislația UE în materie de protecție a consumatorilor.
În urma unei alerte din partea Organizației Europene a Consumatorilor (BEUC), Comisia și autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor, sub conducerea Agenției suedeze pentru protecția consumatorilor, solicită WhatsApp să explice modul în care își respectă obligațiile care îi revin în temeiul legislației UE privind protecția consumatorilor.
Întrebările sunt menite să clarifice:
- dacă li se furnizează consumatorilor informații suficient de clare cu privire la consecințele deciziei lor de a accepta sau de a refuza noile condiții de utilizare a serviciilor companiei;
- corectitudinea notificărilor transmise de WhatsApp în cadrul aplicației, care îi determină pe consumatori să accepte noile condiții și politica de confidențialitate;
- dacă, consumatorii au posibilitatea de a se familiariza în mod adecvat cu noile condiții înainte de a le accepta.
Comisia și autoritățile de protecție a consumatorilor sunt, de asemenea, preocupate de schimbul de date cu caracter personal ale utilizatorilor între WhatsApp și părți terțe sau alte societăți Facebook/Meta. WhatsApp trebuie să colaboreze cu Comisia și cu autoritățile până la sfârșitul lunii februarie.