Direcţia Naţională Anticorupţie a deschis în 2022 un dosar penal vizând activitatea de la Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, scrie realitateadeprahova. Sunt investigate mai multe transferuri de personal, dar şi modul în care angajaţii au verificat o sesizare legată de faptul că Aerodromul Strejnic ar fi fost declarat închis în acte, dar în realitate ar fi permis zboruri ale unor bogătaşi.
DNA a transmis o adresă oficială, prin care solicită o serie de documente de la Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, confirmând că există un dosar penal deschis în acest an de Secţia de combatere a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie. Potrivit portalului de investigaţii jurnalistice Defapt.ro, sunt urmărite mai multe transferuri de personal, dar şi modul în care s-a reacţionat după primirea unei sesizări din partea unor angajaţi de la Aerodromul Strejnic.
Potrivit sesizării, aerodromul de lângă Ploieşti ar fi fost declarat închis, timp de 40 de zile, în vara lui 2021, ceea ce însemna că în perioada respectivă nu ar fi mai trebuit să existe zboruri aici decât în cazuri de extremă urgenţă. În schimb, însă, se pare că ar fi existat nu mai puţin de 242 de zboruri ilegale, mai arată Defapt.ro. Printre cei care au zburat de pe Aerodromul de la Strejnic se află Călin Popescu Tăriceanu, fostul premier al României, dar și Costel Cășuneanu junior, mai arată sursa citată.
DNA investighează cum s-au făcut zborurile
“Zborurile nu se pot face așa cum crede fiecare. Zborurile se fac pe bază de plan de zbor, pe bază de autorizare, aeroportul trebuie să fie autorizat. Părerea mea este că mergeți pe o pistă ușor fantezistă dacă vă imaginați că Școala Superioară de Aviație și Aeroclubul României puteau să funcționeze așa după capul lor. (…) Sunt anumite prevederi legale care permit zborurile. Eu nu sunt specialist în chestiunea asta”, a afirmat Călin Popescu Tăriceanu.
Mai mulți angajați din aviația civilă au raportat voluntar situația de la Aerodromul “Gheorghe Bibescu” din Strejnic către Autoritatea de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile, respectiv Autoritatea Aeronautică Civilă Română, autorități cu responsabilitate în domeniu. Fără efect. În schimb, Direcția Națională Anticorupție investighează acum modul în care s-au efectuat zborurile.