7.3 C
Craiova
vineri, 22 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitate„Curăţenie generală” la restaurantele din centrul Craiovei, după vizita ANPC

„Curăţenie generală” la restaurantele din centrul Craiovei, după vizita ANPC

După ultimul control făcut de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Dolj, mai multe cafenele, restaurante şi pub-uri din Centrul Vechi al Craiovei au fost închise temporar. Controalele au fost făcute în 11 locaţii, iar dintre acestea şapte au fost închise imediat. Neregulile depistate de inspectori privesc curăţenia din bucătării, unde au fost găsite vase şi frigidere ruginite, mâncare expirată şi insecte, dar şi alte probleme.

Am vrut să vedem care este atmosfera în centrul oraşului după aceste închideri şi cum remediază proprietarii neregulile care le-au fost aduse la cunoştinţă. Acum, terasele din Centrul Vechi, care erau aproape pline de adulţi şi adolescenţi, sunt aproape pustii. De asemenea, multe cafenele şi-au strâns mesele şi au închis uşile.

Mood Café, Soho şi Street Food sunt trei dintre cele şapte locaţii închise temporar. La Mood Café, activitatea de la bucătărie a fost oprită, dar localul este deschis doar pentru cei care vor să ia o cafea sau să bea ceva. La Street Food, un alt local închis, era linişte.

Restaurantul Soho, închis pentru denumirea greşită din meniu a unui produs

La Soho, angajaţii de la ANPC au închis activitatea pentru că au descoperit o denumire din meniu care nu corespunde cu produsul folosit în bucătărie. Este vorba de topping-ul de mozzarella care era folosit pentru pizza. În meniu, produsul apărea cu denumirea de mozzarella.

Când am ajuns la restaurant, angajaţii făceau curăţenie de zor. Proprietarul a spus că este vorba de curăţenia generală pe care o fac în fiecare zi de luni a săptămânii, nu pentru că la inspecţie s-ar fi găsit mizerie.

Marius Bănică, proprietarul restaurantului, dar şi preşedintele Asociaţiei Horeca Oltenia, spune că această problemă putea fi rezolvată doar cu un avertisment şi cu un termen în care să remedieze problema. Nu să fie închişi.

„A fost un control de la ANPC, dumnealor au constatat nişte lucruri, noi le-am remediat. Neregulile vizavi de locaţia noastră au fost acelea că am folosit topping de mozarella în loc de mozzarella. Este o chestiune delicată pentru că acel topping se foloseşte strict la produsul pizza. În descrierea lui din meniu era vorba despre mozarella, nu era specificat toping de mozzarella. Asta a fost o chestiune prin care dumnealor spun că sunt practici comerciale incorecte” a spus Marius Bănică, proprietarul restaurantului.

Ziua de luni, zi de curăţenie

Curăţenia nu a fost una dintre probleme. Cât despre produse expirate, proprietarul spune că nu poate fi vorba pentru că se gândesc că sunt şi ei, la rândul lor, clienţi.

„La noi nu au fost probleme cu curăţenia. Noi în fiecare zi de luni avem zi de curăţenie. Nu au fost deficienţe cu privire la ustensilele folosite, la termenul de valabilitate al produselor. Dacă dumnealor susţin că este o practică comercială incorectă ca eu să folosesc toping de mozzarella şi în meniu descrierea produsului să fie mozzarella, înseamnă că am avut o abatere.

A fost un control aşa, ca să arătăm noi cât de puternici suntem şi ce facem noi atunci când suntem numiţi în funcţie. Fiecare îşi face treaba aşa cum consideră, dar să nu uităm că venim după o perioadă de pandemie, o perioadă în care noi am menţinut nişte locuri de muncă. Este important să vedem şi aspectul acesta. Dacă nu pot fi pontaţi, stau acasă. Oamenii care lucrează aici au şi ei familii.

Noi nu am încălcat flagrant regulile. A fost doar o chestiune care se putea îndrepta cu un termen prestabilit de organul de control. Vorbim de legea prevenţiei. În momentul în care vii în control, să dai un termen de îndreptare, nu să-mi închizi locaţia şi, ulterior, să vii să constaţi”, a declarat Marius Bănica.

Procedura de deschidere după oprirea temporară, ambiguă

Restaurantul a primit amendă, dar imediat după ce a fost sesizată problema a trimis un e-mail către inspectorii de la Mehedinţi care au făcut controlul, în care îi informau că au remediat problema şi că vor deschide. Dar, în Craiova, li se solicită o cerere ca să poată deschide.

„Da, ne-au dat o amendă. Nu există sancţiune care să nu prevadă şi amendă. Din punctul meu de vedere, când eşti într-o eroare care poate fi îndreptată, dai un termen, se corectează chestiunea şi s-a rezolvat problema. E urât. Venim să tăiem în carne vie. Vă imaginaţi că din 11 locaţii controlate au fost închise şapte. Celelalte nu au avut bucătărie, ca să ştiţi. De asta n-au fost închise. Consider că a fost un exces de zel, dar care nu poate fi comentat pentru că atâta timp cât au un argument cât de mic, ei sunt acoperiţi.

Procedura de deschidere după oprirea temporară este un pic ambiguă, în ceea ce priveşte legea, pe motiv că unele persoane, în speţă cei de la Mehedinţi care ne-au făcut nouă controlul, susţin că în urma unei adrese de mail prin care îi înştiinţăm că am remediat acele deficienţe putem deschide.

La Craiova, deschiderea după oprirea temporară se face fizic, cu un dosar cu şină, cu o cerere ”, a explicat Marius Bănică, proprietarul Soho şi preşedintele Asociaţie Horeca Oltenia.

Marina ANDREI

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS