Ceaiul cu gheață AriZona a devenit un „erou de legendă” în Statele Unite. Motivul este acela prețul unei doze a rămas neschimbat de 30 de ani. Aceasta deși inflaţia a continuat să crească în ritm accelerat în SUA în ultimele luni. În martie, inflația a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 40 de ani. Americanii sunt nevoiți să scoată din buzunar mai mulți bani pentru orice, de la produse alimentare, fructe și legume la benzină și chirii. Cum se explică însă acest „miracol economic,” așa cum l-au numit comentatorii de peste ocean?
Concurență serioasă
Astăzi, o cutie de 23 uncii (circa 700 de mililitri) de ceai cu gheață AriZona costă doar 99 de cenți. Este același preț ca atunci când fondatorul companiei care produce ceaiul, Don Vultaggio, a introdus pentru prima dată băutura în urmă cu 30 de ani. Prin comparație, doza de AriZona este mai ieftină decât majoritatea sticlelor de apă îmbuteliată. De asemenea, este mai ieftină decât sucurile de jumătate de litru, ceaiurile cu gheață sau cafeaua conservată de pe piață.
Produsul – care este comercializat și în Canada – poate fi cumpărat atât de la magazinele mici de cartier și stații de benzină, precum și de la retaileri mari, ca Walmart sau Costco. AriZona este produs în mai multe sortimente, între care piersică, ceai verde, ginseng și miere etc.
Capacitatea companiei de a-și menține prețurile scăzute, în același timp în care majoritatea celorlalte produse, inclusiv de la concurenți precum Snapple, Pure Leaf și Brisk, au devenit mai scumpe, a adus o recunoaștere reînnoită pentru compania fondată în Brooklyn, New York, în 1992, precum și pentru misiunea sa declarată de a menține prețurile scăzute.
Produsele AriZona au ocupat aproape 16% din piața
Los Angeles Times a precizat că, atunci când Vultaggio a început producerea ceaiului cu gheață, compania Snapple cerea și ea 99 de cenți pentru sticlele sale de 16 uncii (475 ml). AriZona era mai ieftină, dar numai pentru că conținea cu 50% mai mult ceai pe cutie. Acum, un Snapple costă 1,79 dolari, o doză de 18,5 uncii Gold Peak (532 ml,), marca Coca-Cola, costă 1,99 dolari. Asta în timp ce Pure Leaf, eticheta de lux a celor de la Pepsi-Lipton, costă 2,09 dolari.
Produsele AriZona au ocupat aproape 16% din piața de ceai gata preparat din SUA în 2020 după volum, pe locul doi după Lipton, Pure Leaf și Brisk de la PepsiCo. Aceasta înseamnă 255 de milioane de galoane de ceai cu gheață AriZona vândute, conform datelor de la Beverage Marketing Corp.
Un „miracol economic“
Perioada de 30 de ani de când AriZona este vândută la 99 de cenți este considerată ‘excepțională’ de către experți și un ‘miracol economic,’ mai ales în mijlocul inflației galopante. Trebuie precizat însă că recordul pentru o băutură vândută la același preț pentru o perioadă lungă de timp aparține Coca-Cola. Compania a menținut costul unei sticle de 190 ml la cinci cenți timp de peste 70 de ani. Este vorba despre perioada 1886 – 1959.
Citește întreg articolul pe G4Media.