Premierul Ciucă și ministrul Transporturilor Grindeanu, aflați joi în vizită pe șantierul Drumului Expres DEx12 Craiova – Pitești, au anunțat că deschiderea traficului pe următorul tronson, adică porțiunea de peste 20 de kilometri care va ocoli Slatina, va avea loc pe 28 iulie.
Astfel, tot tronsonul 2 al Drumului Expres DEx 12 Craiova – Pitești va fi deschis circulației, pe toți cei aproape 40 de kilometri ai săi, după ce în aprilie fusese deschis traficul pe primul lot care ocolea Balșul, marcând atunci practic deschiderea primilor kilometri veritabili de drum expres din România.
Românii de la UMB sunt cei care au făcut și tronsonul Balș – Piatra Olt și acum vor termina și următorii circa 20 de kilometri (tronsonul 2) în continuare până după Slatina. În total, UMB mai lucrează și pe tronsonul 3 (31,75km) și tronsonul 4 (31,8 km), lucrări ce ar urma să fie gata anul următor.
„Sunt probleme pe care constructorul trebuie să le rezolve din punct de vedere al finanțării. Din graficul lucrărilor putem să ne dăm seama că nu vor fi finalizate la finele anului, așa cum e în contract”, a spus prim-ministrul Ciucă, aflat pe șantier.
El s-a referit la constructorul italian Tirrena Scavi, care a ajuns pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești la doar circa 50% stadiu fizic de execuție. Lotul 1, pe traseul Craiova – Robănești, are 17 km.
Avertisment pentru constructorul tronsonului I
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis un avertisment firmei care construiește tronsonul I al al Drumului Expres Craiova – Pitești.
“Practic, cei aproape 40 km ai acestui tronson vor asigura inclusiv varianta de ocolire a municipiilor Slatina și Balș. Odată evitate aceste localități extrem de aglomerate de pe traseu, drumul între Pitești și Craiova va putea fi parcurs într-un timp considerabil mai scurt și în condiții de siguranța mult mai mari.
Am încredere în constructorul român că va demonstra aceeași seriozitate și în privința tronsoanelor 3 și 4 la care lucrează. Nu pot spune același lucru despre constructorul italian al tronsonului 1, care în continuare înregistrează întârzieri.
Este evident că în acest ritm nu va finaliza lucrările până la sfârșitul acestui an. Dacă nu își îmbunătățește mobilizarea, acesta va suporta consecințe contractuale severe.
Vreau să ia foarte în serios acest avertisment și sper să nu fiu nevoit să îl pun în aplicare!“.