Agenția Națională de Integritate a constatat incompatibilitate, conflictul de interese de natură administrativă sau a sesizat organele de urmărire penală, în cazul a 8 persoane.
Veronel Florin Bolborea, director executiv în cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Olt – conflict de interese administrativ şi sesizare la parchet.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către Veronel Florin Bolborea a următoarelor infracțiuni:
- folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal, precum și a infracțiunii de fals în declarații prevăzută de art. 326 din Codul Penal întrucât a semnat un buletin de analiză pentru societatea comercială în cadrul căreia tatăl său deține calitatea de asociat și funcția de administrator. De asemenea, persoana evaluată a încălcat și prevederile art. 70 și art. 79, alin. (1), lit. a), b) și c) și alin. (2) din Legea nr. 161/2003 privind conflictul de interese în materie administrativă.
- fals intelectual, prevăzută de art. 321 din Codul Penal și fals în declarații, prevăzută de art. 326 din Codul Penal prin declararea necorespunzătoare a adevărului cu privire la gradul de rudenie/afinitate în care se află în contextul unor posibile relații ierarhice subordonate, precum și declararea necorespunzătoare a adevărului cu privire la actele întocmite/ emise/ aprobate/ avizate pentru societatea comercială în cadrul căreia tatăl acestuia deține calitatea de asociat și funcția de administrator.
Director executiv al DGASPC Caraș – Severin
Elena Amzoi, director executiv al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș – Severin – sesizare la parchet
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către AMZOI ELENA a infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât, în perioada în care a fost detașată din cadrul aparatului de specialitate al C.J. Caraș-Severin pe funcția de director executiv al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș – Severin (02 octombrie – 28 noiembrie 2017 și 09 ianuarie – 04 iulie 2018) a participat la realizarea controlului tematic al activității de management general și sectorial la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș – Severin, și ulterior în calitate de director executiv al Direcției a semnat la data de 05 martie 2018 raportul privind concluziile și propunerile colectivului mixt pentru analizarea structurii organizatorice a Direcției, în vederea reorganizării, colectiv din care aceasta a făcut parte.
Astfel, persoana evaluată ar fi putut anticipa un interes patrimonial, veniturile din salarii încasate ca director executiv la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Caraș – Severin fiind mai mari decât cele încasate din funcția exercitată anterior la Consiliul Județean Caraș – Severin.
Şef serviciu – Serviciul Politici Implementare Programe IMM Ploieşti
Lăcrămioara Mărgărit, şef serviciu – Serviciul Politici Implementare Programe IMM din cadrul Agenției pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului Ploiești – conflict de interese administrativ
În perioada în care a fost delegată în funcția publică de director executiv al A.Î.M.M.A.I.P.E., a semnat mai multe documente, ce ar fi putut creea un beneficiu pentru aceasta, după cum urmează:
- documente în baza cărora s-a organizat și desfășurat concursul de promovare în grad superior celui deținut pentru funcționarii publici în cadrul Serviciului Politici Implementare Programe pentru IMM din data de 03 septembrie 2020, în urma căruia a fost promovată în gradul profesional superior celui deținut;
- documente în baza cărora s-a organizat și desfășurat concursul pentru ocuparea unei funcții publice de conducere vacante de șef serviciu în cadrul Serviciului Politici Implementare Programe pentru IMM din data de 04 decembrie 2020, în urma căruia a fost numită în funcția de șef serviciu.
Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 70 și art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
Funcționar public în cadrul Primăriei Botiz
Dorina Florica Podină, funcționar public în cadrul Primăriei Com. Botiz, Jud. Satu Mare – incompatibilitate
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 09 iunie 2015 – 04 februarie 2020, întrucât a exercitat simultan cu funcția publică de consilier juridic în cadrul Primăriei comunei Botiz și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în sectorul privat, atribuțiile exercitate în sectorul privat fiind în legătură directă sau indirectă cu atribuțiile exercitate de către acesta în calitate de funcționar public, încălcând astfel prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
Mihai Gabriel Neacşu, Funcționar public în cadrul Primăriei Mun. Cluj-Napoca, Jud. Cluj – incompatibilitate
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 28 august – 26 septembrie 2020, întrucât, a candidat la alegerile locale 2020 pentru funcția de consilier județean, fără a se suspenda din funcția publică pe perioada desfășurării campaniei electorale.
Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 97, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 514, alin. (1), lit. h) din O.U.G. nr. 57/2019.
Funcționar public în cadrul AJOFM Botoșani
Marius Albu, Funcționar public în cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani – conflict de interese administrativ şi sesizare parchet
La data de 31 iulie 2019, în exercitarea funcției publice, a efectuat control de specialitate la o societate comercială în cadrul căreia soția acestuia deține calitatea de asociat și funcția de administrator, și a întocmit Procesul-verbal de control, semnat de soția sa în calitate de administrator al societății comerciale, încălcând astfel prevederile art. 70 și art. 79, alin. (1), lit. a), b) și c) și alin. (2) din Legea nr. 161/2003.
Agenția Națională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către ALBU MARIUS a infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât în exercitarea funcției de consilier cu atribuții de control în cadrul AJOFM Botoșani, a desfășurat activități de control, de natură să creeze un avantaj patrimonial pentru soția sa, la firmele în cadrul cărora aceasta a deținut calități de asociat și funcții de administrator, întocmind în urma controalelor două procese-verbale.
Totodată, Marius Albu a beneficiat de venituri în sectorul privat de la societatea comercială în cadrul căreia era încadrat în funcția de formator, și pentru care, în exercitarea funcției publice, a semnat cu mențiunea „bun de plată”, în sensul soluționării a două cereri de acordare a unor indemnizații.
Funcționar public în cadrul Penitenciarului Oradea
Gabriel Cosma, Funcționar public în cadrul Penitenciarului Oradea – incompatibilitate
Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 01 octombrie 2016, întrucât exercită simultan cu funcția publică de medic în cadrul Penitenciarului Oradea și funcția de administrator al unei societăți comerciale, încălcând astfel prevederile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
Adrian Robert Matei, Funcționar public cu statut special în cadrul Inspectoratului General al Poliției Române – incompatibilitate
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioadele 11 mai – 30 iunie 2020 și 13 iulie – 01 august 2021, întrucât, a deținut și exercitat simultan cu funcția publică cu statut special din cadrul I.G.P.R. și o funcție contractuală, încălcând astfel prevederile art. 6, alin. (1), lit. b) din Legea nr. 364/2004 coroborate cu prevederile art. 2, alin. (4) din O.U.G. nr. 20/2020.
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.