Românii au făcut anul trecut peste 3.200 de reclamații față de serviciile poștale și de comunicații electronice, în creștere cu 350 de reclamații față de anul 2021, iar cele mai reclamate companii au rămas Vodafone România – pe zona de comunicații electronice – și Fan Curier – la servicii poștale.
Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM) a anunțat vineri că anul trecut a primit și a soluționat 3.236 de reclamații de la utilizatorii de servicii poștale și de comunicații electronice.
Numărul este în creștere față de 2021, când s-au înregistrat 2.886 de reclamații.
Top 3 operatori cu cele mai multe reclamații în telecom: Vodafone, Orange, RCS&RDS
72% din numărul total al reclamațiilor primite de autoritate anul trecut au vizat serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri reclamate referindu-se la aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice.
Utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (19% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), derularea contractelor la distanță (15%), facturarea serviciilor de telefonie/internet (13%) și calitatea acestora (11%).
14% din petițiile primite, referitoare la serviciile de comunicații electronice, au semnalat probleme întâlnite pe parcursul procesului de portare a numerelor de telefon.
9% din petiții s-au referit la serviciul de roaming, vizând în special condițiile de utilizare a acestui serviciu în Spațiul Economic European (Roam like at home).
Top 3 reclamați pentru serviciile de comunicații
Cele mai multe reclamații s-au referit la serviciile furnizate de:
- Vodafone România – 26%
- Orange România – 20%
- RCS&RDS – 14%
- Orange Romania Communications – 12%
- Telekom Romania Mobile Communications – 12%.
Comparativ cu 2021, cele mai multe reclamații în zona de comunicații electronice s-au referit la: Vodafone România în proporție de 18%, Telekom Romania Communications – 14%, Orange România – 15%, RCS&RDS – 11% și Telekom Romania Mobile Communications – 9%.
Top 3 operatori de servicii poștale cu cele mai multe reclamații
Din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM anul trecut, 21% au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale.
Cele mai multe dintre problemele semnalate de utilizatorii serviciilor poștale au vizat deteriorarea trimiterilor poștale (21% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), nelivrarea trimiterilor poștale (15%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (13%) și pierderea sau furtul acestora (12%).
În contextul restricțiilor impuse de pandemie în ultimii ani, ce au impulsionat masiv utilizarea serviciilor de comerț online, serviciul de livrare a coletelor a căpătat o amploare din ce în ce mai mare.
Furnizorii cel mai des reclamați la ANCOM au fost Fan Courier (24% din totalul reclamațiilor referitoare la serviciile poștale), Cargus (18%), Dynamic Parcel Distribution (17%) și Nemo (13%).