2.3 C
Craiova
duminică, 22 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateO reclamă a farmaciilor „Dr. Max”, cenzurată de Protecția Consumatorilor

O reclamă a farmaciilor „Dr. Max”, cenzurată de Protecția Consumatorilor

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) anunță că a cerut lanţului de farmacii „Dr Max” să înceteze folosirea în reclame a sintagmei „preţuri Dr. Max de mici”, susţinând că este vorba despre o practică comercială incorectă deoarece mesajul sugerează că la aceste farmacii sunt cele mai mici preţuri, iar acest fapt nu a putut fi dovedit.

ANPC a transmis, miercuri, printr-un comunicat citat de News.ro, că în urma verificărilor făcute în lanţul de farmacii Dr. Max echipele de control au constatat utilizarea, atât în farmacii, cât şi în spoturile publicitare din mass-media, a sintagmei „preţuri Dr. Max de mici”, conform hotnews.ro.

“Acest lucru a fost considerat o practică comercială incorectă, cu impact la nivel naţional, considerându-se că, prin această formulare, i se sugerează consumatorului mediu faptul că farmaciile Dr. Max au cele mai mici preţuri ale unor produse, comparativ cu alte lanţuri de farmacii, fapt care nu a putut fi dovedit.

Mesajul publicitar conţine informaţii false

Ca atare, la începutul lunii februarie a acestui an, printr-un Ordin al preşedintelui ANPC, Horia Constantinescu, s-a dispus încetarea acestei practicii comerciale incorecte, deoarece mesajul publicitar conţine informaţii false, menite a induce în eroare sau care este susceptibil să inducă în eroare consumatorul mediu, oferindu-se perspectiva unui avantaj material, la achiziţia de produse.

Caracterul înşelător al acestei practici este determinat de faptul că nu explică, concret, în ce constă avantajul menţionat al consumatorului (dacă este vorba de un preţ redus sau de avantajul conferit de achiziţionarea unui bun de calitate superioară)”, a anunţat ANPC.

Ordinul respectiv a fost adus la cunoştinţa lanțului de farmacii

Sursa citată menţionează că ordinul respectiv a fost adus la cunoştinţa lanțului de farmacii, iar mesajul publicitar a fost deja eliminat de pe monitoarele existente în farmacii şi din campaniile existente în derulare, „urmând ca, în cel mai scurt timp, acesta să fie înlocuit complet din toate comunicările comerciale ale operatorului”.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS