Un tren Interregio (IR) a făcut aproape opt ore între București și Craiova, fiind tractat, succesiv, de trei locomotive, scrie Club Feroviar, citat de Hotnews.
În anii 90, trenurile puteau face și sub 2 ore și 10 minute între București și Craiova, dar în prezent fac aproape toate peste 3 ore și 40 minute, din cauza numeroaselor porțiuni lente. Viteza medie este de 55-57 km/h, cu doar cinci opriri intermediare.
Până și trenul internațional IR 78 București – Budapesta face peste trei ore și jumătate.
De câteva zile, întârzierile în timp real ale trenurilor nu mai apar pe Infofer.ro și pe aplicația CFR Călători.
Când apar și probleme, drumul durează și mai mult.
Ultimul caz nefericit a avut loc miercuri. Trenul Interregio 1597 a plecat din Gara de Nord din București la ora 19.30, tractat de locomotiva EA 3328. După 100 km, în stația Roșiori Nord de pe magistrala 100, locomotiva s-a defectat.
Până acolo, trenul acumulase doar patru minute de întârziere, din cauza unor linii defecte și a unei restricții de viteză. Aducerea unei locomotive de schimb (EA 772) și cuplarea ei la garnitură a adăugat însă alte 50 de minute la întârziere.
Când călătorii au răsuflat ușurați că locomotiva a fost schimbată și sperau că vor ajunge la destinație cu doar o oră întârziere (între stațiile Măldăeni și Mihăești se mai acumulaseră opt minute, lipsind tensiunea în linia de contact), la Radomirești și locomotiva EA 772 s-a defectat, ceea ce a mai adăugat 170 de minute de întârziere, timpul necesar ca să fie adusă și cuplată locomotiva de ajutor.
Trenul, care ar fi trebuit să ajungă la Craiova la ora 23.12, a sosit în Bănie abia joi dimineață, parcurgând cei 209 km în aproape opt ore.