-1.1 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitatePodurile de peste calea ferată din Lăpuş, nereabilitate de aproape un sfert de secol

Podurile de peste calea ferată din Lăpuş, nereabilitate de aproape un sfert de secol

Podurile de peste calea ferată din cartierul craiovean Lăpuş au nevoie urgentă de reabilitare. Primăria spune că nu poate interveni din cauză că nu le are în administrare, ci că sarcina revine Direcţiei Regionale de Drumuri și Poduri Craiova. Acestea nu au fost reabilitate de peste 20 de ani.

Pasajele din cartierul Lăpuş au devenit periculoase fiindcă s-au degradat foarte mult. Este vorba despre podul de pe Calea Bucureşti, aflat în zona în care se termină blocurile, dar şi de cel din zona hotelului Sydney. Ambele se află deasupra căii ferate.

Podurile, în stadiu avansat de degradare

Podul aflat la limita zonei de blocuri din cartierul Lăpuş este foarte degradat. Unele dintre barele balustradei s-au rupt, iar pe unele segmente podul este crăpat. Nici măcar cu un strat nou de vopsea nu s-a mai dat pe balustradă. De asemenea, trecerea de pe strada Păuniţei pe pod se face cu mare dificultate. Mai ales cu un cărucior pentru copii. Nu există nici măcar un mic segment cu o rampă, ci intrarea pe pod se face peste o bordură înaltă. Nici podul din zona hotelului Sydney şi a străzii Muntenilor nu arată bine deloc.

Acesta se degradează din ce în ce mai mult. Şi aici lipsesc din barele balustrăzii, iar structura acestuia a început să crape. Tot segmentul de la intrarea în oraş prin zona de Est a început să fie intens circulat în ultimii ani. În fiecare zi, la orele de vârf, se formează cozi uriaşe. Acestea încep de la Hanul Doctorului şi se termină la sensul giratoriu din Lăpuş. Acest lucru nu poate fi decât un dezavantaj pentru situaţia în care se află acum cele două poduri pentru că le intensifică procesul de uzură.

Podurile nu aparţin de Primăria Craiova

GdS a întrebat Primăria Craiova dacă există vreun proiect de reabilitare a celor două poduri de pe Calea Bucureşti. Însă, municipalitatea ne-a transmis că nu le are în administrare. „Sectorul de drum la care faceți referire nu se află în administrarea Primăriei Municipiului Craiova. În baza protocolului privind limitele de administrare a drumurilor naționale ce traversează municipiul Craiova, încheiat între primărie și Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, Primăria Municipiului Craiova administrează DN 65 – sectorul de drum – km: 0 + 000 – 3 + 866. Sectorul de drum de la km 3 + 866 este administrat de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova“, au precizat reprezentanţii primăriei.
Aşadar, municipalitatea se ocupă de Calea Bucureşti doar până la unde se termină blocurile din partea de Est a oraşului. Mai departe, administrarea arterei intră în atribuţiile DRDP Craiova.

Cele două pasaje, nereabilitate de 23 de ani

Am întrebat şi DRDP Craiova despre soarta acestor poduri. Direcţia are în vedere anul acesta doar asfaltarea trotuarelor, nu şi o reabilitare. „Referitor la solicitarea de informaţii privind lucrările executate pe cele două pasaje de peste calea ferată din Craiova km 3+866 respectiv 4+472, în anul 2000 s-au făcut lucrări de reabilitar. În anul 2012 s-a turnat covor asfaltic, în 2018 s-a executat un tratament bituminos prin aşternere straturi rutiere foarte subţiri. De asemenea, în 2021 s-a înlocuit parapetul de siguranţă şi s-au făcut reparaţii ale părţii carosabile prin aşternere de mixtură asfaltică. Anual se fac reparaţii ale părţii carosabilă cu mixtură stocabilă. Totodată, se fac lucrări de întreţinere prin curăţarea sferturilor de con de vegetaţie, lucrări de întreţinere prin curăţare guri de scurgere. Anul acesta, în regie proprie, DRDP va repara trotuarele de pe podurile respective“, ne-a precizat DRDP Craiova.

Cu alte cuvinte, cele două poduri de peste calea ferată din cartierul Lăpuş nu au mai beneficiat de reabilitare de aproape un sfert de secol şi nici în viitorul apropiat nu sunt şanse să se întâmple acest lucru. Practic, se vor face doar cârpeli, aşa cum s-au făcut din anul 2000 până acum.

Citeşte şi: O stradă din buricul oraşului – început de modernizare, apoi abandon

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS