2.9 C
Craiova
sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateSe deschide încă un tronson de pe Drumul Expres Craiova - Pitești: Lotul 3, gata de inaugurare

Se deschide încă un tronson de pe Drumul Expres Craiova – Pitești: Lotul 3, gata de inaugurare

-

Numărul de kilometri de drum expres din România va crește considerabil de săptămâna viitoare când UMB va deschide traficul pe încă aproape 32 de kilometri din DEx12, de la Slatina la Colonești, aproape de granița dintre județele Olt și Argeș, potrivit Hotnews.

În prezent, România are oficial doar circa 40 de kilometri de drum expres veritabili, asta după ce anul trecut s-a deschis traficul pe bucata din DEx12 care ocolește Balșul și Slatina.

Deschiderea Tronsonului 3 din Drumul expres Craiova – Pitești va avea loc săptămâna următoare, a anunțat vineri secretarul de stat în Transporturi, Ionel Irinel Scrioșteanu.

Acesta spune că aproape 1000 de muncitori lucrează pe șantier în 2 schimburi și sunt în fază finală cu lucrările.

Tronsonul 3, care măsoară circa 31,7 km și vine în continuarea Tronsonului 2 (40km) deschis anul trecut, va fi deschis circulației aproape integral, dar cu o descărcare provizorie la Colonești, acolo unde drumul expres va trece pe sub DN65.

Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3 – Slatina (Valea Mare) – Colonești

Lungime: 31,75 km

Descriere: 2x(2×3,5) m / Acostamente 2×1,5 m / Banda mediana 3,00 m

Constructor: SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

Valoare: 670 mil lei (estimată la licitație: 999 mil lei)

Stadiu (decembrie 2023): 94%

Finalizare probabilă: decembrie 2023

DEx 12 Craiova – Pitești – 121 de kilometri, cu patru tronsoane decalate între ele

În total, Drumul Expres DEx12 Craiova – Pitești va avea 121 de kilometri lungime, împărțit în patru tronsoane. În prezent, doar pe o treime se poate circula, restul fiind în diferite stadii de realizare.

În vara lui 2022 au fost dat̗i în trafic primii 40 km de drum expres în România aferent̗i Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pites̗ti.

Tronsonul a fost construit de o asociere condusă de constructorul român UMB, același care acum lucrează și pe Tronsonul 3, dar și pe Tronsonul 4 până la intersecția cu A1 în apropiere de Pitești (lotul 4 are termen de finalizare 2024).

Pe Tronsonul 1 (17,7 km) contractul de 358 mil lei cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat în decembrie 2022 la stadiul de circa 59% din cauza slabei mobilizări în șantier.

Pentru acest tronson CNAIR a contractat finalizarea tronsonului pe 440 de milioane de lei cu Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S (lider) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – VISIO CONSTRUCTION WORKS SRL. Asocierea și-a asumat că va finaliza lucrările în 18 luni.

Abia recent au demarat lucrările, dar și ministrul și șefii de la drumuri speră pentru o finalizare în timp record dacă anunță că în 2024 să fie dat în trafic.

CITEȘTE ȘI : Corala Filarmonicii, concert de excepție chiar când se dorește desființarea acesteia. Cuvinte grele la adresa consilierului care a făcut propunerea

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI DE ULTIMA ORĂ

Costel Gâlcă și Ștefan Baiaram au prefațat meciul UTA...

UTA Arad și Universitatea Craiova se întâlnesc luni, de...

ȘTIRI GdS