5.3 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitate56% dintre elevi renunță la școală din cauza situației materiale precare

56% dintre elevi renunță la școală din cauza situației materiale precare

World Vision și PENNY România susțin educația în mediul rural. 56% dintre elevi renunță la școală din cauza situației materiale precare.

Într-un studiu recent, World Vision România a constatat că 56% dintre elevii din mediul rural renunță la școală după ciclul gimnazial din cauza problemelor materiale. În pofida dorinței a 80% dintre părinți de a-și vedea copiii continuând studiile la liceu, situația economică precară împiedică realizarea acestui obiectiv.

88% dintre adulții din mediul rural au absolvit cel mult o școală postliceală, arătând o nevoie critică de sprijin educațional în aceste comunități. Studiul World Vision Bunăstarea copiilor din mediul rural indică o scădere a ajutorului la teme oferit de familii copiilor de la școala primară la gimnaziu, ceea ce agravează situația.

Programul „Vreau în clasa a 9-a”

În efortul de a sprijini educația în mediul rural, Fundația World Vision România și PENNY România au lansat programul „Vreau în clasa a 9-a”. Acest program oferă 70 de elevi din județele Bacău, Buzău, Dolj și Ialomița șansa de a-și continua studiile liceale și de a accesa mai departe studii universitare și integrare profesională.

„Desfășurăm programul Vreau în clasa a 9-a de peste 14 ani. Vrem să diminuăm discrepanțele de oportunități între elevii din zonele rurale și cei din mediul urban. Obiectivul nostru este să susținem adolescenții proveniți din familii cu resurse limitate să își continue studiile liceale. Vrem să își urmeze pasiunile și chiar să se înscrie la facultate”, a declarat Mihaela Nabăr, Director Executiv, World Vision România.

PENNY România contribuie la program prin susținerea financiară

PENNY România contribuie la program prin susținerea financiară și facilitarea parcursului în învățământul liceal. Bursierii PENNY beneficiază de ședințe lunare de dezvoltare personală și orientare vocațională, mentorat, bursă lunară pentru nevoile școlare, precum și acces la proiecte de tip „back to community” și sesiuni de educație financiară.

Roxana Bălașa, specialist PENNY România, a subliniat importanța colaborării. „Promovarea educației și dezvoltarea copiilor și a tinerilor este o parte integrată a strategiei noastre. Este un obiectiv important pentru misiunea și identitatea businessului nostru. Buna colaborare alături de partenerii noștri World Vision România ne permite să acționăm acolo unde este cea mai mare nevoie de sprijin. În comunitățile de elevi din zonele rurale, pentru ca aceștia să aibă șanse mai bune la educație și la formare profesională.”

Pe parcursul programului, bursierii PENNY au parte de:

  • activități variate,
  • sesiuni de dezvoltare personală,
  • mentorat cu angajați din multinaționale și antreprenori,
  • meditații pentru disciplinele școlare,
  • acces la platforme de învățare,
  • vizite de specialitate.

Studiul evidențiază importanța programelor precum „Vreau în clasa a 9-a” pentru a asigura viitorul educațional al elevilor din aceste comunități.

Citeşte şi: Șoc în Gorj: 170 de nevăzători deţin permise auto

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS