Tendinţa din ce în ce mai mare a copiilor de a folosi, încă de la vârsta de opt ani, produse de îngrijire a pielii i-ar putea lăsa cu probleme ireversibile ale pielii, a avertizat Asociaţia Britanică a Dermatologilor, conform BBC, citat de news.ro.
Unii copii cer părinţilor articole de lux după ce le-au văzut utilizate de influencerii lor preferaţi. Ei văd acest lucru pe platforme precum YouTube şi TikTok. Dar multe dintre acestea conţin ingrediente active potenţial dăunătoare destinate exclusiv adulţilor, cum ar fi acizii pentru exfoliere. Ele pot provoca alergii sau eczeme.
Copiii, atrași de ambalajele frumoase și colorate văzute la produse de îngrijire a pielii
Sadie, în vârstă de opt ani, a văzut pentru prima dată videoclipuri de îngrijire a pielii pe TikTok. Acolo, influencerii vorbeau despre „cât de bune erau pentru piele”. A fost atrasă în mod deosebit de un produs al companiei Bubble, care „atunci când apeşi, apare sub [forma] unei flori”, spune ea pentru BBC News, şi de marca americană Drunk Elephant pentru că „îi plăcea foarte mult ambalajul” şi vinde de la balsamuri de buze la creme hidratante.
BBC News a primit şi mesaje de la mai mulţi părinţi îngrijoraţi de interesul copilului lor pentru îngrijirea pielii. Aceștia au susținut că influenţa reţelelor sociale şi a prietenilor. ar fi de vină. Cu ambalajul său plin de culoare şi logo-ul animalului din desene animate, Drunk Elephant este una dintre mărcile cel mai frecvent prezentate în conţinutul online de îngrijire a pielii pentru adulţi şi copii. Dar multe dintre cele mai bine vândute produse ale sale conţin exfolianţi precum acizii alfa şi beta hidroxi şi retinolul, derivat al vitaminei A. Acestea costă aproximativ 60 de lire sterline fiecare
Testerele de produse cosmetice, golite de copii în magazine
Conţinutul de îngrijire a pielii este nerestricţionat pe reţelele sociale. Astfel, multe videoclipuri legate de rutina zilnică atrag milioane de vizualizări. Un YouTuber a adunat mai multe clipuri de pe TikTok, care arată copii folosind produse dăunătoare. Alţi creatori de conţinut au vizitat magazine de produse cosmetice. Asta deoarece lucrătorii de la Sephora şi Ulta, cu sediul în SUA, spun că de multe ori copiii abuzează de testerele din magazine. Aceștia golesc rafturile de produse imediat ce intră în stoc.
Citește întreg articolul pe News.ro.
Citește și: Adoptat în SUA acum 33 de ani, Antoni se întoarce în Transilvania pentru a-și ajuta cei 27 de nepoți